Ja, iedere dierlijke cel (daaronder vallen ook die van mensen) bevat een celkern.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dank aan Quaas: Behalve rode bloedcellen, die hebben geen kern.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel alle cellen,behalve idd de rode bloedcellen hebben kernen.
Rode bloedcellen of erytrocyten zijn cellen die verantwoordelijk zijn voor het zuurstof- en koolstofdioxidetransport tussen de longen en de andere weefsels in het lichaam.

Het woord erytrocyt komt uit het Griekse erythros voor "rood" en kytos voor "holte" (tegenwoordig vertaald als cel).

Rode bloedcellen van zoogdieren zijn, in tegenstelling tot vrijwel alle andere cellen in het lichaam, kernloos. Een rode bloedcel heeft een levensduur van 120 dagen. De rode bloedcellen van andere gewervelden (vissen, vogels, reptielen en amfibieën) hebben wel een celkern.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. In de cellen van dieren en planten zitten celkernen. In die celkernen zit het DNA