Dit heb ik hierover kunnen vinden:

Haaien hebben maximaal 3000 tanden in een keer. Deze tanden worden bewerkt placoid schalen die dezelfde structuur heeft als een tand hebben, met een buitenste laag van het glazuur, dentine en een centrale pulpaholte. De meeste haaien niet kauwen hun voedsel, maar schrokken van het hele IT in grote stukken. Hun tanden zijn niet in staat om voedsel te kauwen, maar alleen te verscheuren in de mond-en kleinbedrijf stukken. Sommige bodembewoners plet de shell van hun prooi, maar nog steeds niet goed het voedsel kauwen zoals wij dat doen. Weet je, de meeste haaien hebben 5 tot 15 rijen tanden in elke kaak. In tegenstelling tot menselijke tanden, haaientanden geen wortels hebben om ze hun plaats te houden, zodat hun tanden zijn gemakkelijk afgebroken. Een tand duurt meestal ongeveer een week voordat het eruit valt. Wanneer dit gebeurt, de tand achter schuift op naar de plaats komt. Een nieuwe tand kan vervangen worden in slechts 24 uur.

Read more: http://www.exposix.com/nl/answers/How-many-teeth-do-great-white-sharks-have.html?start=20#ixzz1rS1Alpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik dus, mariejosé. Vind je dit nu echt in de buurt komen van een enigszins fatsoenlijk geformuleerd antwoord? Min deze keer niet van mij maar m.i. wel terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je: "Dat bedoel ik dus"? Hoezo dus? Het is gewoon een slechte googlevertaling...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijker is eigenlijk: ik vind geen antwoord op de vraag in die brei vertaalde woorden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar doelde ik op, Pelle. Mariejosé gooit wel vaker een woorden- of letterbrei in het antwoordvak die niet in de buurt komt van wat je een antwoord kunt noemen en toucheert daarvoor wel punten. Schoot me vandaag even het verkeerde keelgat in toen ze de een of andere trut uit de Telegraaf citeerde die niet gehinderd wordt door kennis van zaken maar zich wel als deskundige presenteert: http://www.goeievraag.nl/vraag/gezond-alleen-fruit-leven.319915
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK Keesvi, ik begrijp je en je hebt inderdaad wel een punt ja! Blijkbaar leest ze niet eens wat ze overneemt en ja ik kopieer ook maar ik lees wel WAT ik kopieer en ik zie niet in waarom ik moeite moet doen om het in mijn eigen woorden te zetten als ik er toch een bron bij zet, maar ik heb het in ieder geval wel gelezen. Hier staat niet eens het goede antwoord in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met kopiëren is niks mis als je de regie maar houdt. Ik misgun Mariejosé heus haar punten niet maar als het alleen maar om die punten te doen is en een 'antwoord' daar klaarblijkelijk volledig aan ondergeschikt is dan is ze bij mij aan het verkeerde adres. Het kostte me n.a.v. die fruitvraag welgeteld vijf seconden om een ander voorbeeld, bovenstaand gedrocht dus, te vinden...
Reddie
12 jaar geleden
De vraag is "hoeveel tanden heeft een witte haai?"
mariejose begint haar antwoord met:
"Haaien hebben maximaal 3000 tanden".
Dat lijkt me duidelijk een antwoord.
+4U
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is helemaal geen antwoord, plus: het STAAT er niet eens. Lees eens goed. Als je vraagt hoeveel tanden een mens heeft tel je er de melktanden toch ook niet bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kon het even niet nalaten om het stukje te lezen waar je het over had KeesV, maar het is verwijderd. (staat with de mouth vol off tanden maybe?) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan nou niemand even die 10 punten wegkapen hier zodat ze niet naar MarieJose gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraagsteller hoeft geen beste antwoord te geven, maar wie weet voelt zich iemand geroepen om een antwoord te geven? misschien kan je zelf een poging wagen Pelle? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooruit, met enige weerzin, hoewel ik door al die discussie zelf ook wel nieuwsgierig was geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje... denk je niet dat ik uitgebreid gezocht heb? ;) Wat denk jij slecht van mij haha trouwens de vraagsteller krijgt de 3 punten niet terug als die geen beste antwoord geeft. Keesvi: bedankt, eigenlijk komen ook gewoon jou de puntjes toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die info was echt niet makkelijk te vinden en niet in de laatste plaats vanwege alle ruis die ik tegenkwam. Inderdaad nog wel meer stelligheid over 3000 stuks tegelijkertijd. Bekijk je de grootte van een haaientand in verhouding tot die kaken dan voel je al dat het niet helemaal kan kloppen. 3000 zit dan meer in de richting van het gehele haaienleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verhouding tand-kaak zal liggen aan de WISSELkoers wat natuurlijk alles te maken heeft met de recessie. Bron: financiele telegraaf?? ;-) @Pelle
ik slecht denken over jou? ....heus niet! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien het niveau van dat fruitstukje denk ik dat de Telegraaf financiële specialisten inhuurt die net met een telraampje hebben leren rekenen en biologen die vooral ervaring hebben met bezoekjes aan een kinderboerderij. Dan doen wij het hier op GV stukken beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#proest#
:))))
Je komt al gauw op engelstalige websites uit. De meeste komen op een gemiddelde van 300 (sommige iets minder) tanden, verdeeld over vier of vijf rijen per kaakhelft. Tel je alle tanden die een haai in zijn lange leven genereert bij elkaar op dan kom je op duizenden, sommige soorten tienduizenden tanden.

Onderstaand een paar verwijzingen. Het foldertje moet je even draaien omdat sommige stukjes tekst ondersteboven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben u zeer zeer erkentelijk voor de tijd die u heeft gestoken in deze vraag en ik hoop dat u gaat genieten van uw 1+10 punten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, ik vond een aardig filmpje wel op zijn plaats na al dat gezeur. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2+ dus :) en zo lekker leesbaar ook!! het is net of je de moeite neemt, en nadenkt over een antwoord, de juiste info in eigen woorden verpakt waardoor de randzaken achterwege blijven. kortom, een welverdiende plus zonder de hark van stal te halen.
hoop dat de 10 punten mogen volgen als is het je hier niet om te doen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Wie heeft mijn foto bij dat stukje geplakt???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA
dat moet een hacker zijn geweest!! maar bedoel je met 'mijn foto' het plaatje met paarse stipjes links van het betreffende antwoord?
of het enorme gebit met 2 figuurtjes in het midden van de afbeelding, onder het betreffende antwoord? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eu(re)ca. you're busted! -ik zie op het linker plaatje een smile.
-in het grote plaatje van een gebit (wat stiekem een filmpje bleek) herken ik een enorme smile.
-hierboven zie ik dat je LOL hebt alles wijst in jou richting. je neemt de boel gewoon in de maling: je was het zelf!! tátáááá Mystery Solved!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eindelijk rust... ;-)