Zijn koudbloedigen ook werkelijk koudbloedig?

---

vissen, vogels en reptielen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom plaats je zoveel vragen heb je weer punten nodig?

Het beste antwoord

Koudbloedig reflecteerd het systeem van lichaamsverwarming:

Warmbloedige dieren controleren hun lichaamstemperatuur actief enzullen in geval van warmte oa gaan zweten om af te koelen, en in geval van koelte meer gaan verbranden & eventueel dmv rillen de spieren extra gebruiken om warmte op te wekken.

Koudbloedige dieren controleren hun termperatuur door de locatie, denk bv aan reptielen die eerst in de zon gaan zitten om te bewegen.

Dit betekend niet dat koudbloedige dieren koud zijn; Reptielen kunnen veel warmer worden dan een mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de banaming bij paarden ligt dat anders.... (ja Xinix, hiet heb je d`r weer over de paarden...:)) Je hebt koudbloeden, warmbloeden en volbloeden, en bij paarden gaat dit alleen over het temperament van de paarden. Volbloeden, de volbloed Arabieren hebben zeer veel temperament en kunnen gaan stuiteren en schrikken om niks. Warmbloeden, bv KWPN paarden hebben dat iets minder en koudbloeden zijn over het algemeen rustige relaxte paarden die niet snel ergens van onder de indruk zijn. Uiteraard zijn er uitzonderingen en zul je best Arabieren hebben die zo mak als een lammetje zijn en Tinkers die alles eng vinden. Maar als antwoord, mijn paard is een Irisch Cob, ook wel Tinker genoemd en dat valt onder de koudbloeden maar in dit geval heeft het dus niks met temperatuur te maken maar met het temperament van de paarden.