Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een gezondheidskundige factor??

Wat is een gezondheidskundige factor??
en dan in deze context:
Welke gezondheidskundige factoren zijn van invloed bij Gilles de la Tourette?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
589
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraagsteller weet nu nog niet wat gezondheidskundige effecten zijn denk ik....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
factoren, niet effecten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gezondheid is een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn. Kunde is: de leer van. Een gezondheidskundige factor is zodoende een kenmerk dat te maken heeft met de medische wetenschap.

Gilles de la Tourette is een neuro-psychiatrische aandoening, gekenmerkt door tics. Naast motorische en vocale tics of een combinatie hiervan bestaan er ook samengestelde tics en cognitieve of gedachtentics. Vaak hebben mensen met Tourette ook andere aandoeningen, zoals ADHD (aandachtsproblemen/hyper-activiteit), OCD (dwang- en dranghandelingen en -gedachten) en ASS (autisme spectrum stoornis). Ook spanningsverschijnselen, slaap- en emotionele stoornissen (angst, depressiviteit, woede) komen opvallend vaak voor.

Als gevraagd wordt naar de gezondheidskundige factoren die bij de aandoening van invloed zijn, dan kijk je naar de medische verschijnselen. De meeste tics hebben sociale en geen medische gevolgen. Maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld heel vaak je keel schrapen, kuchen, of grommen op den duur toch slecht is voor je stembanden.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding