Wat voor ongedierte is dit?

Ik tref regelmatig deze beestjes (larven?) aan in mijn huis. Op een muur of vloer. Wat zijn dit en hoe kom ik er van af?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Dat zijn inderdaad larven, van de tapijtkever. Zij voeden zich met dierlijke producten zoals wol, bont, haar, veren en leer.

Goed stofzuigen helpt. Kleding en andere stoffen waar je vermoed dat larven in zitten kun je in een vrieskist lager dan -10 graden Celsius tenminste twee weken bewaren. Of je kunt het met een uitgebreid wasprogramma op 60 graden Celsius wassen.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.