Wat is een maagdenvlies en wat is de functie?

Wel eens gehoord dat het niet een echt vlies is, dat het op allerlei manieren kapot kan gaan, maar wat is het nou, waarom zit het er?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Antwoorden (6)

Er is geen maagdenvlies. Dat bestaat gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het maagdenvlies bestaat niet. Dat is het aller belangrijkste om te onthouden. Als een vrouw niet bloed zegt dat niets.

Bij sommige vrouwen zit er onder bepaalde omstandigheden een klein beetje weefsel zitten dat er niet aan gewend is en gaat bloeden bij de eerste keer vrijen. Maar dat zou net zo goed niet kunnen gebeuren of pas bij de 10e keer seks kunnen gebeuren wanneer je nieuwe standjes gaat ontdekken etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het maagdenvlies is meestal niet eens een vlies, maar gewoon een randje langs de rand van de vagina. Het heeft geen functie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het maagdenvlies is een rudimentaire verdikking in de vagina, dus geen vlies.

Het heeft geen enkele andere functie dan als vals bewijsmateriaal voor maagdelijkheid te dienen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het maagdenvlies kan weldegelijk een vlies zijn, als er vanaf je geboorte geen gaatje in zit! En dat komt voor!