Neemt de hoeveelheid bloed in je lichaam toe naarmate je langer wordt??

Toegevoegd na 14 minuten:
jajaja, mijn vraag is te simpel gesteld... Ik bedoel eigenlijk dat je hoevelheid bloed voornamelijk te maken heeft met je lengte en niet met hoe dik je bent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.4K

Antwoorden (5)

ja.
er past meer bloed in een man van 2 meter dan in een baby van 70 cm
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jajaja, mijn vraag lokt dit soort simpele antwoorden uit...:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vragen simpele vragen gewoon om simpele antwoorden... 'jajaja'
rebecca
13 jaar geleden
ik ben gewoon simpel :)
De hoeveelheid bloed is onder andere afhankelijk van je lichaamsgewicht. Geslacht speelt daarnaast ook een rol. Bij een grotere lengte hoort meestal ook een groter gewicht, dus meer bloed.
13 jaar geleden
Het bloedvolume is de totale hoeveelheid bloed die door het lichaam stroomt.

Dat is normaal gesproken ongeveer acht procent van het lichaamsgewicht.

Een volwassene heeft gemiddeld tussen de 5 en 5,5 liter bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker afhankelijk van elkaar. Stel je voor dat je een baby bent met het bloed van een iemand van 180cm, dan is de druk behoorlijk hoog op je hart en vaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de hoeveelheid vetvrije massa zou ik denken.