Kan een Geelgerande watertor overleven in een regenwaterton?

In mijn tuin heb ik een ruime ton staan waar het hemelwater in wordt opgevangen. Hoe mijn tor daar is terechtgekomen, is vooralsnog een raadsel. Maar in het water is al volop leven aanwezig, muggenlarfjes en andere organismen dartelen vrolijk rond in 't water en zijn zichtbaar aanwezig. Kan mijn GG-tor in deze omstandigheden overleven, of kan ik hem beter naar de dichtsbijzijnde sloot gaan brengen. Wat is wijsheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk kan een Geelgerande watertor overleven in een regenwaterton. Dan kun je hem ook beter bestuderen en als er nog één komt, krijg je misschien wel heel veel mini-geelgerande watertorretjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jera toch, er bestaan geen kleine mini geelgerande watertorretjes!Eerst zijn het geelgerande waterkever larven, die uit een eitje komen, deze groeien tot grote larven, later komen hier de kevers weer uit, altijd volwassen kevers, deze kunnen niet groeien, dus ook geen kleintjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké dan, maar het zou er wel heel leuk uit zien!

Andere antwoorden (3)

Zorg dat je je regenton niet geheel afsluit, zodat de geelgerande watertor er makkelijk uit kan (en die uitgang ook makkelijk kan vinden).

In de natuur vliegt de geelgerande watertor van water naar water. Indien jouw regenton hem niet (meer) bevalt, zal hij zijn natuurlijke neiging volgen, en zelf naar een geschiktere plek vliegen.
Cryofiel
13 jaar geleden
De kever kan vliegen en eet waterinsecten, nou dat is smullen in jouw regenton en is het eten op?
dan vliegt hij weer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk eens een vraag over dit fascinerende insect. Ik dacht dat het er nooit van zou komen.
De geelgerande waterkever is een uitstekende vlieger. Als zijn leefmilieu hem niet bevalt, is ie zo weg. Dus maak je geen zorgen.
AWM