Kan een Geelgerande watertor overleven in een regenwaterton?

In mijn tuin heb ik een ruime ton staan waar het hemelwater in wordt opgevangen. Hoe mijn tor daar is terechtgekomen, is vooralsnog een raadsel. Maar in het water is al volop leven aanwezig, muggenlarfjes en andere organismen dartelen vrolijk rond in 't water en zijn zichtbaar aanwezig. Kan mijn GG-tor in deze omstandigheden overleven, of kan ik hem beter naar de dichtsbijzijnde sloot gaan brengen. Wat is wijsheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Natuurlijk kan een Geelgerande watertor overleven in een regenwaterton. Dan kun je hem ook beter bestuderen en als er nog één komt, krijg je misschien wel heel veel mini-geelgerande watertorretjes.

Zorg dat je je regenton niet geheel afsluit, zodat de geelgerande watertor er makkelijk uit kan (en die uitgang ook makkelijk kan vinden). In de natuur vliegt de geelgerande watertor van water naar water. Indien jouw regenton hem niet (meer) bevalt, zal hij zijn natuurlijke neiging volgen, en zelf naar een geschiktere plek vliegen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geelgerande_watertor

De kever kan vliegen en eet waterinsecten, nou dat is smullen in jouw regenton en is het eten op? dan vliegt hij weer weg.

Eindelijk eens een vraag over dit fascinerende insect. Ik dacht dat het er nooit van zou komen. De geelgerande waterkever is een uitstekende vlieger. Als zijn leefmilieu hem niet bevalt, is ie zo weg. Dus maak je geen zorgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100