Waarom groeit een hoofdhaar alsmaar door en kan dus erg lang worden en bijv. een borsthaar maar 2 cm of zoiets en stopt dan met groeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Ik heb deze vraag eerder gesteld hier op GV...

Het heeft er mee te maken dat de groeifase van een lichaamshaar veel korter is dan die van een hoofdhaar, na verloop van tijd stopt de haar dus met groeien. Omdat dat op de arm altijd al na bijv. 3 maanden is, groeien armharen nooit langer dan wat een haar in die tijd groeien kan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die borsthaar stopt niet met groeien, maar breekt af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet geluisterd naar Coen en Sander vanmiddag met de Coen en Sander show. Daar kwam precies dezelfde vraag voorbij...

QUOTE

Vandaag in de Helpdesk een vraag over haar. Mark wil weten hoe het komt dat het haar op je arm stopt met groeien en je haar op je hoofd niet? Dankzij dokter Bing Tio weten we dat het met de evolutie te maken heeft. En met de aanmaakfase.

QUOTE

Tadaa!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borsthaar en al die andere haren zoals schaamharen enz krijgen niet genoeg zuurstof omdat ze onder de kleding zitten. Volgens mij daar vandaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdharen kunnen zes jaar of langer in de anagene fase blijven.
De verhouding tussen hoofdharen in de anagene fase is 85% ten opzichte van 15% in de telegone fase.
De haren op de armen en benen hebben slechts een anagene fase van maximum 3 maanden voordat ze overgaan in de telogene fase, en slechts 3% bevindt zich tegelijk in de anagene fase.