Wat voor een insect is dit?

Hier vond ik meerdere van, dood op een gloeilamp

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze foto's zijn niet duidelijk genoeg om een juist antwoord te kunnen geven. Volgens mij zijn beide antwoorden fout. Een paar kenmerken die mij opvallen zijn de voelsprieten die naar buiten wijzen en een beetje naar voor, ze zijn haaks.
De platte achterzijde en een platte snuit.

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Z512099
7 jaar geleden
Kan evengoed een gewone Dwergboktor zijn...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat kan... op basis van deze foto's is precieze determinatie lastig.
Lijkt op een rhizophagus

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.google.nl/search?q=rhizophagus&hl=nl&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwikxazKuMTTAhXDJMAKHUyFAbAQ_AUICigB&biw=320&bih=500#imgrc=qlBB_kiM9pRUtM:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Die heeft geen scheiding op de rug, maar een schild uit één stuk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@amadea de rhizophagus heeft ook twee dekschilden, maar die passen zo mooi tegen elkaar aan dat het vaak maar eentje lijkt. Het zijn gewoon gevleugelde kevers. De suggestie van LauraF is zo gek nog niet; door de onduidelijke foto is precieze determinatie lastig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3 Minnen voor een antwoord dat me beter lijkt dan het bovenstaande. Je moet maar durven.
Beter is zelf een antwoord geven.