Gisteravond liepen wij langs een weiland en zagen we twee volwassen koeien elkaars melk drinken, is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Tijdens een excursie naar een boerderij vertelde de boerin dat er speciale neusringen zijn voor koeien die dat doen. Zo'n neusring heeft een soort kam met tanden die pijnlijk is bij de koe die 'getapt' wordt, waardoor die zich zal verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Normaal is de melk voor het kalfje..Het drinken van koemelk bevordert het op gang komen van de werking van het maagdarmkanaal van het kalf.

Dus als 2 volwassen koeien elkaars melk drinken is dat niet echt normaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal = volgens de norm.
Als je 'de norm' definieert als zijnde dat 't wel eens voorkomt, en jouw constatering in de praktijk is inderdaad dat je 't wel eens ziet, dan is 't dus normaal.
Omdat 't in de praktijk wel eens voorkomt zo weet ik van een boer, is 't m.i. volgens de norm en daarmee normaal. Het antwoord is dus:

Ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat heet normaal? Het komt wel eens voor.
Ik heb zelfs wel eens een zelfvoorzienende koe gezien, zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=m036XusKXVE