Wie kan mij helpen en vertellen waar mijn eendje last van heeft?

Kan iemand mij misschien helpen en zeggen wat kwakky heeft en vooral wat ik kan doen om haar te helpen?

De dierenarts wist dit niet en hoop echt dat iemand mij kan helpen en vooral kan vertellen wat ik kan doen als ze dit weer krijgt. Het doet me ook erg veel pijn en verdriet als ze dit doet.

alvast bedankt.

http://www.youtube.com/watch?v=3_o1-Y_Av_o

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (7)

Als ik zo op de video kijk lijkt je eend last te hebben als ze iets door moet slikken.
Misschien zit er iets in de keel van het eendje,maar dat had de dierenarts ook moeten zien toen hij de eens heeft onderzocht.
Het ziet er vreemd uit en kan me voorstellen dat je het pijn en verdriet doet als je er na kijkt.

Wat ik zou doen is naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion,vertel wat de andere dierenarts heeft gezegd maar dat jij hier niet gerust op bent.
Er zijn dierenartsen die zich hebben gespecialiseerd in vogels,misschien zit er een bij jou in de buurt.

Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijgt het beest niet teveel droogvoer? Dat het opgekropt zit in haar keel?
Laat je haar wel genoeg zwemmen? Een eend hoort in het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een second opinion nemen: dus naar een andere dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt of de eend erg veel last heeft met slikken, het zijn steeds de zelfde bewegingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet eigenlijk niet of een eend een krop heeft maar wellicht is er een verkleving ?
13 jaar geleden
Het lijkt inderdaad alsof er iets in haar krop blijft hangen... drinkt ze wel genoeg bij het eten? Of heeft ze misschien iets oneetbaars naar binnen gesnaaid, dat in de weg zit? Als ze genoeg drinkt, en het blijft zo, zou ik even een andere dierenarts raadplegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw eendje heeft iets in haar krop waar ze last van heeft.
wat ik nu zeg klinkt misschien vreemd, maar helpt wel.
hou je eendje ondersteboven, en knijp/wrijf haar krop leeg.
waarschijnlijk is er iets gaan schimmelen in de krop.
om de krop te reinigen geef je vervolgens een volle dag alleen water en biogarde yoghurt.
hierna zou het probleem over moeten zijn.
we zien dit op het vogelasiel af en toe, vooral bij duiven.
de meesten knappen weer goed op.
Rieneke1