wat krijg je als je een Anglo Arabier met een Ardenner kruist?

een warmbloedras de Anglo Arabier
een koudbloedras de Ardenner
Wat als je deze 2 kruist is het veulen sterk snel en/of behendig ik zou het graag weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (2)

De Selle Francais heeft beide rassen aan de basis. > Zie bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ikzelf heb een koudbloed x Engels volbloed gehad.
Het was qua bouw een goed gebouwd paard (niet uit proporties, wat je ook helaas wel eens ziet bv groot hoofd/smalle hals of zwaar lichaam met dunne benen).
Maar ze had de kracht van een koudbloed en de snelheid van een volbloed.
Daardoor was het niet het makkelijkste paard om te rijden.