Elk paard ziet er anders uit. De een heeft lange benen de ander een iets groter hoofd. Stel nu dat het water wat meer stijgt. De paarden met langen benen profiteren er van en hebben dus een grotere overlevings kans. De paarden met langen benen planten zich voort en zo ontstaat er dus een nieuw soort. Een paard met langere benen, een paard dat in een waterige omgeving goed kan over leven. Zo werkt het een beetje. Dat heet ook wel de evolutie

Toegevoegd na 6 minuten:
Zo heet dus dat paard zich aangepast aan de omgeving. Het gemiddelde paard is nu een stuk groter dan duizend jaar gelden.Ze lopen op hoeven van wege de harde grond. Zo kunnen ze harder rennen voor de roofdieren. Om dat er zoveel vliegen waren hadden de paarden met langere haren aan de boven kant van de nek en staart een voordeel, ze konden zo die vliegen afschudden, omdat de paarden met wat langer haar meer succes hadden kregen ze na komelingen, die na komelingen hadden langer haar en zo kreeg het dier manen. Ze hebben zich aangepast aan de wind en insecten

Toegevoegd na 9 minuten:
Een arabier paard heeft zich zo aangepast dat het ook een woestijn paard word genoemt. Het dier kan dagen zonder eten en drinken en lijkt een oneindig conditie te bezitten. Men zegt dat het dier water kan ruiken. Dat is ook een aanpassing vanuit de omgeving

Toegevoegd na 11 minuten:
Een koudbloet paard en een ijslander hebben zich zo aangepast dat ze extreme weer omstandigheden kunnen overleven.

Toegevoegd na 13 minuten:
En denk maar aan een zebra, die zwarte strepen zijn echt niet voor de sier! Maar functioneren als afleiding en camouflage

Toegevoegd na 14 minuten:
En die lange nek van de giraffe (ja behoord ook tot de paarden familie) die lange nek heeft hij om blaatjes te pakken van de boom toppen

Toegevoegd na 17 minuten:
Steeds als ik stop met schrijven komt er weer een nieuw voorbeeld in me op, ik ben gewoon erg entouriast! Ik hoop dat je wat hebt aan de info. Ik kan eeuwig informatie geven over paarden. :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb ik een duimpje naar benede? :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Het was heel duidelijk voor me en het heeft me veel verder geholpen met mijn werkstuk.

Andere antwoorden (1)

Niet zo heel goed was mijn eerste gedachte.

Als je paarden in een hele andere omgeving zou zetten (op antarctica bijv) gaan ze niet in één generatie vis eten en vriezen ze dood.

Ik weet niet zeker of dat is wat je vraagt maar alle "grote" warmbloedige dieren kunnen wel WAT variatie aan op hun leefomgeving maar niet extreem. Alleen als bijv het klimaat heel langzaam verandert hebben ze een kans door van generatie op generatie zich hierop aan te passen.

Zet je ze in één keer ergens waar hun voedsel niet meer is, is de kans groot dat ze zich niet snel genoeg kunnen aanpassen en dus uitsterven
amigo