Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kg eet een gezond of zwaar mens per dag?

En hoeveel kilo eiwit wordt dan aangemaakt?
Koeien 7,7 kg varkens 6,3 kg, kippen 3,6 kg en krekels
1,7 kg voedsel nodig om 1 kg eiwit te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eiwitten worden niet zozeer gemaakt maar door de stofwisseling omgezet in lichaamseiwit. Ik begrijp wel dat je doelt op de productie van dierlijke consumptie-eiwitten en dat wilt extrapoleren naar de menselijke situatie maar die gaat op een gegeven moment mank. Dieren worden op een ongelofelijk snelle manier gemest om met zo min mogelijk intake zoveel mogelijk kilo's op te leveren. Een plofkip is in feite een babykip die in drie maanden tijd schwarzeneggerachtige proporties heeft gekregen en dan tot kipfilet wordt getransformeerd. Een mens mag er een jaar of 18 à 20 over doen om volwassen te worden. Voor de gemiddeld 70 à 80 kilo die een jong volwassenen zou mogen wegen is natuurlijk exponentieel meer voedsel nodig dan voor zo'n plofkip. Hoeveel eet een volwassene per etmaal? iets meer dan een halve kilo? Dan heb je het dus over 365*0,6*20=meer dan 4000 kilo voedsel, oftewel iets meer dan 500 kg intake om een kilo vlees te produceren, als we, gokje, voor 10% uit vlees zouden bestaan. Even ruw berekend en beredeneerd hoor, maar ik vond het wel een interessante vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ik benader het via de andere kant
Een baby groeit het hardst van alle mensen

Van flesvoeding kun je opzoeken wat erin zit dus daar ga ik maar van uit

Een baby komt in de eerste paar maanden gemiddeld 500-1000 g per maand aan en drinkt 500-1000 ml per dag

Nemen we even de grootste baby die het meeste drinkt:

1000 ml per dag voeding = 50 g poeder uit zo'n blik van een bekend merk

Dus voor 1 kg groeien eten ze 1500 gram melkpoeder (30 x 50).

toch geen slecht rendement lijkt me zo!!!!
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een mooie benadering! +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding