Kun je ook flauwvallen als er een te hoge bloeddruk in het hoofd is?

Meestal kun je flauwvallen als je bloeddruk te laag wordt , maar kan het ook bij te hoge?

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie
4K
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb zelf ooit een extreem hoge bloeddruk 140-240 gehad. Dat ging gepaard met flinke hoofdpijn en ik was niet ver van een black out af (of erger). Gelukkig kan ik dus niet uit eigen ervaring spreken vwb het flauwvallen, vandaar alleen een reactie.

Antwoorden (1)

Ja, je kunt ook flauwvallen bij een hoge bloeddruk.
Maar dat wordt niet veroorzaakt door de hoge bloeddruk.
Bij een te lage bloeddruk kun je flauwvallen dóór de lage bloeddruk.
Reddie