hoeveel pups worden er gemiddeld geboren bij een hond?

ik moet een werkstuk maken in de eerste over dieren en moet weten hoeveel pups er worden geboren bij een hond.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij geen Google.

Antwoorden (4)

Dat is sterk afhankelijk van het ras. Bij de Hollandse Smous (om maar iets te noemen) komen er vaak niet meer dan vier. Maar bij jachthonden ( Duitse staande honden, Ridgebacks enz) is een nestgrootte van 7-9 pups niet vreemd. Mijn hond (jachthond) kwam ook uit een nest van 9 pups.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
Plus Ivana.
Hoeveel tepels heeft een blafbeest eigenlijk?
Ivana
11 jaar geleden
Mijn hond heeft er 8, maar dat schijnt niet voor alle honden gelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Heb even gegoogled, er zijn kennelijk rassen met 10 tepels, maar slechts 8 tepels zouden melk geven.
Dat is afhankelijk van ras en van hoeveelste nest het is. Een eerste nest is klein
en kan de volgende keer de helft of meer groter zijn. Dus het eerste nest 2 of 3
en het volgende kan 4 à 6 puppies bevatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Mijn hond kwam uit een eerste nest van de teef. Haar tweede nest (twee jaar later) was dezelfde grootte. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- WOW - zal je altijd zien : de uitzondering bevestigt de regel!!
Ivana
11 jaar geleden
Misschien toch weer het ras, want ik ken maar heel weinig eerste nesten van dit ras die kleiner zijn dan 6 pups.
http://www.vizsla-korthaar.nl/jpg/hanny%20met%20pups.jpg
Onze dalmaat komt uit een nest van 11! Ik sluit mij dan ook aan bij bovenstaande antwoorden. Verschilt per ras en per nest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gemiddeld zal ik zeggen 4-5 pups.