Wat voor hond is dit?

We zagen hem lopen bij het bos achter paleis het loo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Dat is een greyhound,prachtige lieve dieren net zoals de whippet die "familie" van hem is,maar iets kleiner. Een greyhoud behoort tot de windhonden en kunnen net als de whippet 60 km per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het lijkt op een Whippet.

Het kan ook een windhond zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook een andere windhond zijn.

Het is in ieder geval een windhond. Het plaatje is te klein om het goed te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is het een kruising van twee rassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,een mannetje en een vrouwtjesras!
Het is een greyhound zo te zien. Die hebben ook zo'n krul in de staart Whippets zijn kleiner en de staart hangt echt tussen de benen en de Saluki heeft een pluimigere staart met lange haren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook de Barsoi is het niet, die heeft een lange vacht omdat het een russische windhond is.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik weet het. Het is een Asawkh. Klik maar op de bron!

Toegevoegd na 18 uur:
Correctie. Asawakh.
amc
13 jaar geleden
Het is idd een windhond, mmmm twijfel tussen
Galgo Español
Magyar Agar

http://www.windhonden.nl/

Toegevoegd na 5 minuten:
Azawakh kan ook nog
En ik heb dezelfde kleurschakering ook al gezien bij de Chart Polski

Enfin we betwisten niet dat het een windhondenras is :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het plaatje is best wel klein om het goed te zien, maar ik zou zeggen een Azawakh. Een Saluki heeft meer bevedering aan de staart, borst en oren.
Een Azawakh behoort tot de windhonden en komt oorspronkelijk uit Mali, Afrika. Het is een jachthond die jaagt op het zicht. Verder moet een Azawakh altijd witte voortenen hebben. Dus dan maakt deze wel een goeie match ;-)