Hoe heet bij mannen het stukje haar tussen je navel en je onderbuik?

(niet schaamhaar dus, daarboven)

Ik ben met vrienden maar op de naam buiksnor gekomen, maar het zal vast wel een echte naam hebben? (waar je al niet over praat als je melig bent o,o)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
16.6K

Het beste antwoord

Wiki heeft daar een interessant stukje over
*************************************************
Voor de puberteit is het gebied rond de buik bij zowel mannen als vrouwen bedekt met dun, weinig gepigmenteerd vellushaar. Als gevolg van een toename van hormonen (vooral testosteron) tijdens en na de puberteit, gaat de huid van de buik steviger, langer en meer gepigmenteerd haar produceren (terminaal haar). Dit proces speelt zich alleen bij mannen af. In het begin groeit het haar in een verticale lijn van de schaamstreek naar de navel, en van de borst omlaag naar de navel. Deze smalle streep haar wordt ook wel de happy line of sekslijn genoemd. Hoewel de ontwikkeling van buikhaar normaal gesproken tijdens de puberteit begint, kan het ook later op gang komen, in de leeftijd tussen de 20-30 jaar. Bij sommige mannen blijft het buikhaar bij een smalle verticale streep haar, hoofdzakelijk in het gebied rond de navel. De groei en spreiding van dit haar kan zich voortzetten tot ongeveer het vijftigste levensjaar. Buikhaar, en met name de happy line, is meestal een teken voor jonge mannen dat ze volwassen worden, omdat het laat zien dat hun lichaam verandert.

Ook bij sommige vrouwen kan zich een dunne streep haar ontwikkelen van de schaamstreek tot aan de navel. Afhankelijk van het beeld dat verschillende culturen van vrouwen hebben, wordt dit als aantrekkelijk of lelijk beschouwd. Buitensporig veel buikhaar dat mannelijke patronen aanneemt, wordt hirsutisme genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets zocht ik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een citaat? Zo ja, zet de link er dan even bij (meer dan alleen 'Wiki').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het uit de wikipedia geplukt, Hippo, dan is de vermelding wiki toch voldoende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh bedoel je dit?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buikhaar

Andere antwoorden (3)

Het IS schaamhaar, dat kan doorgroeien tot aan de navel.
Maar ik vind buiksnor wel mooi gevonden, hoewel - wel een verticale buiksnor dan ;-) Buiksik? ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt borst haar .. buik haar ..en schaam haar..dus in het stuk waar je het over hebt is het schaamhaar

Toegevoegd na 5 minuten:
of terwijl ondernavelbont
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het als het 'luizenpad'