Hoe intubeer je een giraffe?

Hoe worden giraffen geintubeerd in geval van anesthesie? En hoe ga je om met de dode ruimte?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je je verdiept in de ademhaling van een giraffe, dan kun je lezen dat de " dode ruimte" geen probleem is.
Poet
7 jaar geleden
Ga niet zelf hobbyen :) Bel desnoods even een dierentuindierenarts of het dierenziekenhuis in Utrecht.
http://www.diergeneeskunde.nl/

Antwoorden (1)

De dode ruimte is er altijd, ook als de giraffe zelf ademt. Het ademvolume van de giraffe is erop berekend. Het is dus níet nodig om een zeer lange tube te gebruiken om zo de dode ruimte te omzeilen. Er moet voldoende lucht worden toegediend per ademhaling om ook tot in de longen tot verversing te komen, omdat je anders alleen de dode ruimte ventileert. Overigens is bij het opereren van een giraffe eerder het liggen een probleem, omdat er gemakkelijk circulatiestoornissen ontstaan in de hersenen .