Zijn mensen kuddedieren, of daarmee vergelijkbaar?

Er hoeft in een kudde koeien, maar één dier raar te gaan springen, en de hele kudde kan op hol slaan.

Er hoeft op de Dam maar één man te gaan schreeuwen, en de hele meute raakt in paniek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ja natuurlijk in alle opzichten,gelukkig 1 a 2 procent van de bevolking niet,mat hun kun je het meest lachen en beleven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat zijn ze... maar dat was toch al algemeen bekend. Zo ontstaan alle hypes ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft volgensmij meer te maken met wat er vorig jaar is gebeurd in apeldoorn dan met koeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens kan niet leven zonder gezelschap, therefore is het een kuddedier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kijk maar naar het gebeuren tijdens dodenherdenking op de dam vandaag. Iemand werd onwel, een ander ging gillen. Mensen schrokken daarvan - er vielen hekken om en de hele meute ging op de loop vanwege een potentieel gevaar. Mensen reageren op elkaar en masse en zijn daardoor weer een gevaar geworden. Zo waren er tijdens dit incident met geringe aanleiding toch tientallen gewonden. We reageren dus op de sociale druk en soms op foutieve verwachtingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn kuddedieren.
Er zijn rustige kuddes.En onrustige kuddes.
Momenteel maken wij nederlanders deel uit van een onrustige kudde.
Steeds meer personen worden extreem beveiligd.
Alles staat op scherp.
Een schreeuw.Paniek.Gelukkig in een klein deel van de kudde.
De rest graast rustig door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gevoel van veiligheid is vrij vaak gelieerd aan groepsvorming bij mensen. dzee groepsvorming gaat vaak in gezamelijk overleg in bijvoorbeeld wijken kerken of politieke ofwel apolitieke genootschappen. maar ook vaak nonverbaal door het dragen van bepaalde kleding die door veel mensen word gedragen. en hoewel je dus niet expliciet de goedkeuring woordelijk krijgt is er zeker ook een gevoel van veiligheid & kuddegedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grappige is dat dit aan elke trend ten gondslag ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mensen zijn kuddedieren. Dat blijkt wel uit het voorbeeld dat je aandraagt. En dat komt allemaal omdat de kuddedieren onder spanning staan en angstig zijn.