een axolotl, is een salamander die de foetus-vorm houdt zolang hij in het water leeft. Zou je ze enkel in je aquarium houden, groeien ze dus niets meer na de geboorte. Ze kunnen echter ook boven water overleven, mits je ze een bepaalde stof toedient (dat schijnt nogal lastig te zijn, en het slagings percentage is nihiel) en dan groeien ze uiteindelijk uit tot een volwassen salamander.

meer info in de bron

Toegevoegd na 1 minuut:
Helaas, ik lees net dat ze hoewel ze in de foetale status blijven, ze wel groter worden. Mijn antwoord klopt dus niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de zogenoemde ééncellige

Toegevoegd na 21 minuten:
heb even verder gezocht, en eencellige planten zich voort door celdeling (waardoor de cel zich in 2en splitst en daarna groeit.
maar ook door
knopvorming, hierdoor vormt er een soort knop aan de eencellige vast, en wanneer deze even groot is laat het los, eigenlijk groeit het dus, maar voor korte duur, want het laat alweer snel los en heeft zijn eigen vorm weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn er niet. Want dan zou de moeder even groot zijn als het kind dat ze baart. En hoe kan een kind dan zonder te groeien weer een kind krijgen dat even groot is...

Nee dus.
13 jaar geleden
""Eendagsvliegen''