Wat is per dag de meest geproduceerde cel in het menselijk lichaam?

Een man maakt per dag ongeveer 72 miljoen zaadcellen. Maar een mens produceert zelfs 130 miljard granulocyten per dag. Maar is dat ook de meest gemaakte cel per dag?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

De meest geproduceerde cel is de rode bloedcel: 200 miljard per dag.
SimonV
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Als je bron klopt dan zijn er dus ook geen 150 miljard granulocyten die er per dag geproduceerd worden zoals ik in mijn uitleg stelde maar max 10 miljard. En kun je nagaan die granulocyten zijn maar een klein gedeelte van alle witte bloedcellen. Maar ja, ga maar eens miljarden tellen?
SimonV
8 jaar geleden
Nee, daar begin ik niet aan. Ik heb ze zelf dan ook niet geteld. ;-)