Gaat je hartslag langzamer als je ouder wordt (bij veroudering dus) ? Zo ja , waardoor komt dat?

Stel dat je normale hartslag zo'n 70 slagen per minuut is in rust. Gaat je hartslag bij het ouder worden dan omlaag? En hoe komt dat?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
5.4K

Antwoorden (1)

Naarmate je ouder wordt, wordt je hartslag trager en dus je polsslag lager. De meeste mensen krijgen dan ook na hun 65e last van bradycardie. Als je ouder wordt, wordt de pompfunctie van je hart namelijk zwakker, je bloeddruk hoger, je hartkleppen zwakker en je bloedvaten smaller vanwege aderverkalking.
fremar
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Lekker bericht. :) Ik merk er nog niks van (gelukkig). Goed, krijg je toch een plusje voor, maar een heel kleintje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blijft de vraag hoe het komt dat de hartslag omlaag gaat.