Wie weet wat dit organisme is?

Vanochtend vond ik op de vloer een bizarre collectie gebundelde bolletjes met haren.

Ik ga er vanuit dat het leeft (omdat ik gisteravond nog had gestofzuigd en er niks lag) en dat het vannacht is gegroeid of zich heeft gevormd.

Het ziet er behoorlijk vies en raar uit. Eerlijk gezegd ben ik er een beetje bang voor...

Ik heb een foto gemaakt van één van deze dingen. Er lag ook nog een grotere kloet 30 centimeter van deze vandaan. Er lagen ongeveer vier bundels op een oppervlakte van 1 bij 1.

Weet iemand wat dit is of kan zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Je hoeft er helemaal niet bang voor te zijn (behalve misschien voor gaatjes in jouw kleding), want het zijn larven van een mot. Het zou de Tinea pellionella kunnen betreffen, waarvan de rupsen gaatjes knagen in wol, leer en bont. Van de afgeknaagde vezels maken ze kokertjes om zich heen ter bescherming en om als voedsel te gebruiken.
Amadea