Wat eten meelwormen en -kevers als ze geen meel eten?

Wat eten ze in de natuur?
Ik vond al dat ze vermolmd hout eten, maar wat nog meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
16.1K

Het beste antwoord

Ik hoorde ooit van iemand die meelwormen kweekt dat ze erg kannibalistisch zijn.. dus ze eten elkaar op..

Toegevoegd na 7 minuten:
Dwz de larve eet de eitjes, de tor eet poppen en eitjes..
De meeltor eet in de natuur ook dode insecten, het vrouwtje eet graag vlees als ze eitjes gaat leggen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat ze dood materiaal eten wat ze aankunnen met hun kaken, dus ook dode bladeren en plantenresten.
wij hebben ze op voorraad op het vogelasiel, en geven ze vochtige kranten te eten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Mijn vader had vroeger altijd meelwormen om aan zijn kippen te geven. Hij deed daar altijd stukjes papier bij en dat aten ze. Blijkbaar deed dat ze goed want als ze te lang bleven staan gingen ze verpoppen en kwamen er meeltorren uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meelwormen zijn gemakkelijk zelf te kweken b.v. in een mengsel van meel en brinta. Als men zo snel mogelijk poppen wil verkrijgen, moeten ze in een temperatuur van ongeveer 25°C worden opgekweekt. De temperatuur is dan ideaal voor een optimale stofwisseling; meelwormen houden niet van temperaturen boven de kamertemperatuur. Als de meelwormen juist langere tijd bewaard dienen te worden, kunnen ze het beste in de koelkast worden gezet. De stofwisseling gaat dan langzamer, waardoor de meelworm minder snel groeit. Als voedsel zijn vooral zemelen nodig, en er kan nog bloem overheen gestrooid worden. Ook hebben meelwormen vocht nodig, dit kan het beste aangeboden worden in de vorm van groente of fruit, bijvoorbeeld een appel of een wortel. Deze kunnen het beste in stukjes gesneden worden en op een schaaltje worden gelegd. In de natuur eten ze ook dode insecten, en als ze te weinig voedsel krijgen, eten ze elkaar op.