Willen mediterrane vaker seks dan bijvoorbeeld West/Noord Europese mannen?

En zo ja hoe is dat dan te verklaren? (Genetisch, sociaal, omgeving)

En zo ja, heeft dit ook "zichtbare" gevolgen in de statistieken, zoals meer ongewenste zwangerschappen, SOA's etc.?

Toegevoegd na 3 uur:
*mediterrane mannen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.6K
Erna55
8 jaar geleden
Ik heb ook gehoord dat mediterrane mannen vaker seks willen.
Uit mijn hoofd kwam dat uit een onderzoek van 15 jaar geleden.
Daarbij was onderzocht dat er een verschil in opvatting was over het huwelijk. Bij zuidelijke culturen kwam het meer voor dat mannen die gehuwd waren ook vonden dat ze " recht" hadden op seks . Seksueel actief zijn is is statusverhogend, is meer deel van hun identiteit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
JA! zeg ik uit mijn rijke ervaring. En in mijn link staat dat ook. Ik denk dat het aan hun hormonen ligt.
Nog steeds oogkleppen op MrTomaat? Hahaha, LOL! Bronnen:
- http://www.clint.be/lifestyle/liever-een-huisdier-dan-seks
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar zezijn niet zo goed :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oogkleppen op hebben is wat anders dan precies weten hoe het nou zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus voor je vraag, zie mijn antwoord.
SOA zijn klote, maar ze hebben op het willen van seks geen invloed. hoogstens op de manier waarop.
Erna55
8 jaar geleden
@zondag : wat bedoel je met oogkleppen op ?
Ik kan de link met de vraag en met oogkleppen niet leggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@erna55
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/seksualiteit/vraag/567762/besneden-mannen-sneller-geil Reacties onder de vraag van zondag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zondag Hormonen zou volgens mij vreemd zijn, en heel goed aan te tonen als het wel zo was.
Erna55
8 jaar geleden
@ zondag
Ik heb de vraag over besneden mannen gelezen, incl. antwoorden en reacties. Ik begrijp daaruit dat jij een bepaalde ervaring hebt gehad en jezelf daarom Denkt te weten hoe het is.
Maar : er zouden ook andere omstandigheden kunnen zijn die maakt dat je bepaalde ervaringen hebt gehad.
Je eigen uiterlijk en ook je eigen houding kunnen hierin meegespeeld hebben. Dat je aan MrTomaat zegt dat hij dus oogkleppen op heeft, vind ik erg kortzichtig. @MrTomaat: ik vermoed dat hormonen geen invloed hebben op de wens naar seks.
Er is een verschil in wens naar seks en ook wens uiten.
Wanneer ik het omgekeerde gedrag zoek, dan denk ik aan bv. de Nederlandse bible belt . Er is daar een norm dat er nog niet eens geflirt wordt. De opvoeding speelt een rol in het " mogen" uiten van seksuele verlangens.
Je kunt niet zeggen dat gereformeerde mannen minder hormonen zouden hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"ik vermoed dat hormonen geen invloed hebben op de wens naar seks." Ik vermoed van wel, maar later zeg je het ook beter. De wens hebben is niet de wens uiten.
Erna55
8 jaar geleden
Dat bedoel ik, inderdaad.
Ik ha ervan uit dat er geen verschil is in de hormonale huishouding tussen mannen uit het zuiden en mannen uit het Noorden. De hormonen sturen de wens aan.
Maar hoe je dat uit, daar lijkt verschil in te zitten. Je kunt de wens "bedwingen " of je kunt de wens " etaleren" .

Het beste antwoord

Nee, dat wil zeggen alle mannen willen zo vaak mogelijk seks (zeggen hun hormonen en die hebben het subtiel vaak toch voor het zeggen).

Mediterrane mannen willen even veel seks als Noord-Europese. Dat is een biologisch principe: hoe meer seks je hebt en met hoe meer verschillende partners, hoe groter de kans dat jouw genen doorgegeven worden in volgende generaties. Seks maakt deel uit van een succesvolle strategie om soorten zo divers mogelijk te maken: door seks kan een soort als geheel effectiever reageren op kansen en bedreigingen. En aangezien seks een soort succesvol maakt, wordt het biologisch gezien, beloond (op individueel niveau door een orgasme, op soortniveau door een betere overlevingskans van de jongen en hoe meer jongen er zijn, hoe groter de kans dat er een paar overleven). Dus, grappig genoeg is biologisch gezien zo veel mogelijk seks optimaal.

Alleen wordt vaak door de cultuur bepaald wanneer, met wie en hoe vaak vaak je seks kunt hebben. Noord-Europese mannen vaak stammen uit een Calvinistische cultuur die seks op zich niet beperkt; maar het is in Noord-Europa sociaal niet aanvaard om meer dan 1 partner te hebben. En ongetrouwd samenwonen wordt al helemaal niet gewaardeerd. Grappig genoeg is dit de laatste decennia flink veranderd en in Nederland heerste (tot voor kort) een op seksueel gebied nogal vrije moraal; momenteel zie je dat 'we' weer bekrompen, beschermend en zogenaamd fatsoenlijk aan het worden zijn. Het is eerder het beeld dat bestaat van de Latin lover dan de werkelijkheid die ons het idee geeft. Mannen die vreemd gaan komen in vele culturen voor en in Nederland bestaat een groot deel van de klanten van hoeren uit getrouwde mannen.

Culturen die 'veel seks' bevorderen zullen uiteindelijk meer succes hebben dan culturen die 'weinig seks' willen. Natuurlijk zit er wel een addertje onder het gras, namelijk overbevolking. Maar dat is een onecht addertje, omdat als een deel van de bevolking door honger sterft, het toch de sterken/ slimmen zijn die het wel overleven. Want overbevolking is (naast ziekten, woedende roofdieren, vetes, verslaving en andere bedreigingen) niets meer dan een van de vele dreigingen.

Verder leidt overbevolking vaak tot emigratie/reizen/rondtrekken wat zeker in combinatie met gezonde nakomelingen juist nieuwe kansen biedt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, en de reden is van een totaal andere aard dan wetenschappers totnogtoe dachten.

Voor de periode 1950-2010 zijn er een aantal cijfers her en der verschenen, maar pas recent vernamen we in vergadering wat redenen die ons heel normaal leken plots en over het hoofd gezien waren, maar die we eigenlijk niet durven in de pers zetten, omdat we de redenen zelf niet 'dubbel blind' nog konden duiden.

Mediterranen komen uit een veel warmer klimaat. In een ouder klimaat moet er veel meer beschutting gezocht worden en kan er harder gewerkt worden, maar zijn huizen dikker, zijn ateliers afgeschermd tijdens de winter en zijn de mensen bleker van huid waardoor het aantal maanden dat ze naar buiten komen en 'open en bloter kunnen zijn' veel geringer is. Mediterranen hebben net door die warmte ook veel meer tijd en en meer tijd betekent dus ook veel meer tijd voor seks, ook al is dat in die warmte ook omgekeerd net niet zo vanzelfsprekend. Er zijn ook nu nog enorme cijfers van alleenstaande maar ook zelfs gehuwde vrouwen die naar de mediterrane landen gaan voor... seks, ook al lees je dat maar af en toe in tijdschriften als Flair. Ik dacht dat in Haïti ook de term "hanki panki" speciaal diende voor een jonge mannen die daar buitenlandse vrouwen versierde voor seks tegen... betaling om zelfs eventueel daar in hun levensonderhoud te voorzien (bestaat echt al lang overigens).

Dus twee redenen:
1. Ze hebben meer tijd.
2. 'Noordelijken' waren maar zijn nog dikwijls minder passioneel en 'ervaren'.
Nuance: Het ging hier meestal vooral over mediterrane mannen die vaker seks hadden, omdat vrouwen dikwijls onderdrukt waren door het geloof in die landen.

Sinds 2010 lijkt het tij inderdaad echter te keren, maar daar hebben we nog niet voldoende cijfers van. Wellicht hebben de datingsites, die nog niet zo oud zijn, ervoor gezorgd dat vrouwen van hier meer seks kunnen hebben met mannen van hier, en omgekeerd ook.