Wat is dit voor vogel ?

Ik denk dat dit een gorsachtige is

Toegevoegd na 23 uur:
Dit is zeker geen koperwiek deze vogel is maar ca 16cm groot en heeft geen oog streep

Toegevoegd na 6 dagen:
Een koperwiek is groter dan deze plus heeft een veel mindere gestreepte rug en heeft ook geen oranje rode poten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Dat is een koperwiek, Turdus iliacus, een lijsterachtige die je vooral in de herfst en winter in Nederland tegenkomt.
Herkenbaar aan de oranje vlek en het streepje bij zijn oog.

http://www.aviflevoland.nl/html/Koperwiek.html

Toegevoegd na 23 uur:
Een koperwiek is zo'n 18 cm groot, en op jouw foto zie ik een oogstreep.
Het is echt een koperwiek.

Toegevoegd na 6 dagen:
Je mag blijven vinden dat het geen koperwiek is, maar: de grootte klopt, de tekening klopt, de kleur van de poten klopt - het IS een koperwiek.
Maar als jij vindt dat het eigenlijk een andere vogel is, prima. Alleen is het dat niet zo zinvol om deze vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Goed dat Hippo je op weg geholpen heeft.
Als je vaak van die determinatievragen hebt kun je ook naar waarneming.nl gaan. Daar zitten heel veel wijsneuzen.
Reddie