welk paardenras is dit?

Ik was een tijdje geleden in Frankrijk en zag toen ergens in een wei drie prachtige paarden staan. Weet iemand welk ras ze zijn? Een was helemaal wit en de andere twee waren wit met grijze benen en neus en schimmelachtige kont. Cremekleurige manen met kleine krulletjes. Een heel klein beetje behang aan de hoeven.Breed en stevig maar niet lomp. Middelgroot, groter dan een pony maar nog geen hoogte van een belgisch trekpaard. Het leken net prinsessen koetspaarden!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Het zijn Trekpaarden - vosschimmel
Gelet op de zeer gespierde achterhand, de vlakke schoft en de stevige achterbenen met veel haar aan de koten.
Zij horen tot het koudbloedras. De term koudbloed slaat in de paardenkunde (hippologie) alleen op het zeer geduldige karakter van dit paardenras.
Volgens de biologische indeling behoren alle paardenrassen, zonder uitzondering, tot de warmbloedige dieren, dwz dat zij een onveranderde lichaamstemperatuur hebben.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hier een voorbeeld van een trekpaard-vosschimmel van Het Hermershof.
http://www.bokt.nl/markt/ad/71286/trekpaarden-veulen-vos-schimmel-hengst
Aangezien jij ze in Frankrijk hebt gezien kan het van het ras "Boulonnais trekpaard" zijn. Dit ras trekpaard is uitzonderlijk elegant en heeft prachtige natuurlijke bewegingen.

Toegevoegd na 1 uur:
Je opmerking: het leken net prinsessen koetspaarden, kan kloppen.
De eigenschappen van het Boulonnais trekpaard in combinatie met het sierlijk voorkomen maken dat de gehele verschijning “Koninklijk” aandoet. Het Boulonnais trekpaard werd ooit uitgeroepen tot het “edelste der trekpaarden”.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga er in mee! Duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel! Ik denk inderdaad dat het die is geweest!

Andere antwoorden (1)

Lijken mij Lipizzaners.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lipizzan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die komen alleen in Oostenrijk voor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien zijn ze op vakantie? :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
P.s. volgens de link is dat niet waar, "11,000 horses in 19 countries"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus je mag de min weer weghalen :-D
jodyenboyke
8 jaar geleden
Ik zou eerder denken aan een Camarque, maar deze paarden lijken iets stevig dan een Camarque...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes, De Spaanse Hofreitschule met hun Lippizaners is gevestigd in Wenen, maar het Lippizaner paard vindt men in de hele wereld. Iedereen kan een Lippizaner kopen. Als ik in de jury had gezeten had ik de combinatie na 80 seconden al naar huis gestuurd.
https://www.youtube.com/watch?v=3lKWt3V_QXE Minstens zo moet je de Lippizaner berijden
https://www.youtube.com/watch?v=wG-tUv-LCfM @jodyenboyke, ik dacht in eerste instantie ook aan het Camargue paard, maar dat heeft inderdaad fragieler benen en een minder elegante pas. De de manen en maantopharen van de Camargue zijn langer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt vd aanvulling JoanDarc!