Hoe lang duurt het voor een vlo verdrinkt bij onderdompeling in water?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
7.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ik stel me nu voor dat je je kat een uurtje onder water houdt om haar zo van haar vlooien te verlossen... dan ben je niet alleen van de vlooien af, maar gelijk ook van je kat. Dus dat zal het wel niet zijn. Maar wat is dan wel de bedoeling... ?

Het beste antwoord

Als je Wikipedia mag geloven (en meestal doe ik dat wel) verdrinkt een vlo ogenblikkelijk in kraanwater, zie ook bron.
Dan duurt het dus niet lang.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toch is het laatste woord hier niet over gezegd, ogenblikkelijk is dus, zeg eens iets, 1 seconde of zo? Dat heb ik zelf nooit zo waargenomen.

Eigen waarneming als je zorgt dat ze inderdaad ondergaan (door bijv een beetje zeepsop aan het water toe te voegen) is dat het toch wel langer duurt, ik zou zeggen, ongeveer een halve minuut.

Maar ze houden het geen uren vol onder water.
10 jaar geleden
Summo
10 jaar geleden
De wijsheid uit deel één komt toch echt uit de link die erbij zit, wiki dus. Wijsheid van deel 2 is eigen ervaring dus daar heb ik geen bron bij. Ik geef je gelijk dat het water afwasmiddel bevatte, daar zinken ze van, echt als je dat er niet in doet blijven ze gewoon drijven. Maar inderdaad zou dat ook invloed kunnen hebben op de tijd die ze het volhouden onder water. Hoewel ik me ineens herinner dat ik ook wel eens heet water heb gebruikt, dan maken ze het ook niet lang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor de weinig constructieve feedback maar ik vind je antwoord weinigzeggend Summo. Je zegt dingen die je later weer ontkracht en bent verre van specifiek. Wikipedia is tevens even betrouwbaar als jouw antwoord bijvoorbeeld, want jij kan dit antwoord daar nu plaatsten en dan wordt het zonder verificatie gepubliceerd.
Summo
10 jaar geleden
mag je vinden maar de vraag was ook niet erg specifiek, pas na het geven van een antwoord dacht ik: water?? zal dat met dat druppeltje zeepsop dan niet de bedoeling zijn? Daar was ik toch duidelijk in,: water met iets zeepsop, daar redden ze het niet lang in. in puur water moet je ze met iets onder water houden anders blijven ze drijven, dus wat wil VS nou precies weten?