Wie is er verantwoordelijk?

Is met name de zon verantwoordelijk voor de veranderingen van het klimaat van de aarde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Zoals reeds gezegd zijn er heel veel invloeden op het klimaat en langniet voor alle verandereing is schul bij de mens te leggen. De invloed van de mens is maargeleidelijk.
Zoals nu actuteel hebben in vroeger tijd vulkaanuitbastingen er voor gezorg dat het zonlicht niet of slecht de aarde kin bereiken hetgeen veel invloed heeft gehad op de flora en fauna.
De stand van de aardas heeft op zich niet veel invloed op het klimaat al zullen grenzen (boomgrens, sneeuwgrens en permafrost)met die verschuiving mee verschuiven waardoor het lokaal veranderd maan mondiaal gezien erniet veel veranderd.Verder is het de vraag is het wenselijkmschadelijke en zo ja voor wie.
Wij als mensen hebben de neiging uit te gaan dat alles om ons draaid ons niet realiserende hoe afhankelijk we zijn van grootheden als de zon.
Voor een heel groot deel is de zon verantwoordelijk maar dan mondiaal gezien. Aanwezigheid van een berg kan ter plaatse al zorgen voor een klimaatsverandering (microklimaat).
Er zijn wel invloeden van mensen maar dan op zeer geringe schaal. Zo wordt het weer wel eens beïnvloed om deigende hagelbuien bij kassen af te wenden maar dat ik geen echte invloed op het klimaat hoouit een tijdelijke invloed op het weer (Het al dan niet onstaan van een hagelbui)
Onze co2 uitstoot wordt ook vaak aangewend maar besef je ook dat er voor de ijstijden vulkaanuitbarstingen waren dat bwvs een fulkaan 50 % van onze emissie kon uitstoten 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit kan je nooit, maar dan ook nooit naar 1 schuldige terug herleiden.

Het is een samenhang van alles. Het moet ook gewoon zo gebeuren. We moeten maar eens afleren om altijd maar een vinger ergens naar te wijzen. Die ene vinger vervangt niet de drie vingers die naar jezelf wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat er heel veel factoren zijn die het klimaat kunnen veranderen. De meeste wetenschappers zijn het erover eens dat het klimaat verandert. Dat is een beetje een open deur, omdat het klimaat altijd verandert. Over de oorzaak is men het minder eens. Veel mensen denken dat de verandering wordt veroorzaakt door het broeikaseffect. Anderen zijn het daar niet mee eens. Ik denk ook dat de veranderde activiteit van de zon een grotere kanshebber. Het is wel bewezen dat de laatste decennia het aantal zonnevlammen drastisch is verminderd en daarmee de extra energie die naar de aarde wordt gezonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons klimaat verandert voortdurend.

We hebben ook al eens een ijstijd gehad.

Natuurlijk heeft de zon een hele grote invloed, maar ook de stand van de aarde speelt mee.
Ook alle andere planeten want alles hangt samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,de (hoofd)schuldige is de mens.