Denk het meeste op land,als je bv weet hoeveel mieren er zoal zijn om dan nog maar van alle insecten niet te spreken dan denk ik niet dat de zee het haalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
bv.:1, 6 miljoen. Mieren per mens. Voor elke mens op deze planeet, zijn er naar schatting 1,6 miljoen mieren.
fremar
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
wat dacht je van krill in de zee garnalen enz
crispy
10 jaar geleden
Ik denk dat de hoeveelheid krill (en andere zooplankton) de hoeveelheid mieren ruimschoots overtreft. Wetend dat 71% van het aardoppervlak water is, is het toch waarschijnlijk dat er in zee meer van deze (micro) organismen zijn dan op land.
Als je werkelijk over dieren spreekt, leven de meesten op het land. In de zee heb je enkel zeezoogdieren zoals dolfijnen en walvissen. Als je al het leven bedoeld dat waarneembaar is hebben we natuurlijk de zee met zijn enorm aantal hoeveelheden kril en vissen. De zee beslaat 7/10 van het aardoppervlak. Spreken we van al het leven zichtbaar of niet haalt de zee het weer met het plankton en algen. Een stapje verder als men de bacteriën in de zee zou gaan tellen krijgen we astronomische getallen: “De beste schattingen komen uit op ongeveer 10 tot de 29 macht, een 1 met 29 nullen. Het is natuurlijk lastig je daar een voorstelling van te maken. Er wordt daarom weleens gezegd dat er meer bacteriën in de oceaan zitten dan sterren in het universum. Ik zeg zelf altijd; er zitten ongeveer 1 miljoen bacteriën in een milliliter zeewater”.
Dus dieren vind men het meeste op het land, leven in de zee.