hoe heten de "vliesjes" tussen je vingers?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
10.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ik noem het altijd mijn "zwemvliezen", maar hoe ze echt heten... geen idee. Wel een goeie vraag !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vingervliezen, een overblijfsel van de zwemvliezen van onze verre voorouders die in het water leefden.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
geen vliesjes te vinden tussen mijn vingers

Antwoorden (1)

Een Nederlandse term krijg ik daar niet voor gevonden. Maar in het medische Latijn wordt het velletje tussen de vingers en tussen de tenen 'interdigitalis' genoemd. Zo is 'erosio interdigitalis blastomycetica' een candida-infectie van de huid tussen de vingers of tenen.
Amadea
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
met andere woorden 'tussen de vingers' al heb ik nooit latijn gehad dat lijk ik wel te verstaan eruit