Kunnen poezen een orgasme krijgen bij de paring?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de vrouwtjes kat bedoelt; zeer onwaarschijnlijk, de vraag is eerder of een vrouwtje buiten de menssoort een orgasme kan krijgen. Niet onmogelijk, altijd onwaarschijnlijk. http://www.sciencefocus.com/qa/are-we-only-species-females-experience-orgasm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.careyscats.com/qa/do-cats-have-orgasms/
ronron1212
9 jaar geleden
Zou het een poes vragen die weet dat wel.
Ivana
9 jaar geleden
Misschien ben je in de war met de ovulatie. De eisprong van de poes wordt geactiveerd door de paring en pas tijdens of direct na de paring zal de ovulatie plaatsvinden. Dat is anders dan bij mensen, maar de natuur heeft dat zo ingericht.
Wanneer de kat namelijk krols wordt en er is geen kater in de buurt om haar te dekken, zal er ook geen eisprong zijn.
Direct na de dekking wordt de poes ook zeer opgewonden. Ze wil de kater dan weg hebben. Ze heeft na de dekking ook geen seksuele binding meer met de kater en indien ze nog krols blijft mag een tweede kater haar weer dekken. Zo kan het zijn dat in één worp kittens van verschillende 'vaders' zitten. Toegevoegd na 2 minuten:
De opwinding van de poes wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het terugtrekken van de penis. Dat doet zeer omdat er weerhaakjes aan zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de functie van die weerhaakjes?
Rieneke1
9 jaar geleden
De pijn van de weerhaakjes zorgt ervoor dat de kat een eisprong krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rieneke, je hebt er niets aan, maar je krijgt hem wel. +

Het beste antwoord

Men vermoedt van wel, maar orgasme is een woord dat bij mensen een overdreven en dikwijls foutief ingekleurd 'woordbeeld' heeft.

Latijn: orgasmus, Grieks: orgasmos.

Komen beiden van 'zwelling, OPgewonden' zoals 'orgaan' een verdikking is.

Dus zowel de vrouwelijke vagina is een 'orgaan' dat zwelt als dat bij de poes gebeurt.

Jij bedoelt wellicht de bijzondere contracties die slechts een klein aantal vrouwen krijgen bij de penetratie, want het hoogtepunt komt eerder voor bij clitorale prikkeling, en deze prikkeling kun je ook bij honden en poezen doen, maar meestal zullen dieren geneigd zijn prikkeling eerder toe te laten op het bekken (als je een echtgenote hebt of partner, weet dan dat ook zij gevoelig is in haar bekken en op internetporno merk je dat ook mannen primitief zullen stoten en het bekken 'vastnemen' om de vrouw soms meer te doen genieten, zeker bij de stand 'op zijn poesjes', ik bedoel 'op zijn hondjes'; dierlijk bedoel ik dus).

Maar het kan heel snel gebeuren, en daardoor is het onwaarschijnlijk dat veel poezen hierdoor een orgasme krijgen zoals wij mensen dat veronderstellen.

En daar kom ik op iets wat mijn favoriete dierenpsycholoog Desmond Morris ontdekte: Het orgasme van de vrouw dient eigenlijk om het mannelijk element tijdens diens 'orgasme/zwelling' te 'doppen' in het vruchtbare gedeelte zodat de sperma optimaal zou kans krijgen om de eicel te bevruchten.

Vanuit die visie krijgen ook vrouwelijke poezen, nadat ze eerst opgewonden werden en door hun geur en zwelling uiteindelijk de kater toestaan, wel degelijk een orgasme tijdens de korte paring om meer kans te hebben om zwanger te worden.

En zoals je weet, zijn poezen nog beter in zwanger worden dan mensen, waardoor ze wel degelijk het orgasme krijgen, maar minder 'expressief' dan wij mensen dat doen omdat vrouwtjes bij ons graag hebben dat hun mannetje heel lang bezig is met hen, maar ook zij krijgen tijdens de ejaculatie als de man in hen is, een soort orgasme als ze effectief die man goed genoeg vinden om bevrucht te worden.

Volgens mij verklaart dit ook de psychologische kant bij de mens waarom de enen gemakkelijker een hoogtepunt krijgen dan anderen (wie natuurlijk wil bevrucht worden en ervoor gaat, krijgt gemakkelijker een hoogtepunt; de vrouwen die blijven aan hun werk en zorgtaken denken... ja, die hebben een probleem; idem voor mannen).

Die poezen hebben die problemen niet, denk ik toch...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Technisch gezien zou dit mogelijk kunnen zijn, hoewel het waarschijnlijk nauwelijks voorkomt omdat het na de daad van een kater al gauw over is. Maw er is geen praktische, biologische of evolutionaire noodzaak hiervoor: zolang de bevruchting maar plaatsvindt.