Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar dat Aboriginals een gaatje maakte net boven de stam van hun penis ter voorkoming van nageslacht en kwam of komt dat ook voor bij anderen?

een gaatje in de plasbuis wel te verstaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

het gaatje in de plasbuis niet maar... zie hier een pijnlijk antwoord :)

Bij sommige primitieve stammen is de besnijdenis van mannen zonder meer een vorm van mishandeling, zoals ook miljoenen vrouwen die nog dagelijks moeten ondergaan. De Nandi (Oost-Afrika) gebruiken gloeiend ijzer om de voorhuid weg te schroeien. De Dowayo’s (Kameroen) stropen de hele huid van de penis, tot aan de wortel. De Aboriginals maken een incisie van de eikel tot de wortel, om hun solidariteit te betonen met de vrouwelijke menstruatie, zo luidt de traditionele verklaring. De ingreep zou ook een verwijzing zijn naar de tweekoppige penis van de kangoeroe.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Penile_subincision
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ vandaag iets geleerd wat ik snel weer wil vergeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
auw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt enjenj! Toch nog 2 opmerkingen: Je gebruikt het woord besnijdenis. Ik weet niet of je dat ook bedoelt voor de incisie. Maar dat is volgens mij niet als besnijdenis bedoeld. Kun je mij misschien vertellen of jij weet hoe je die solidariteit met de menstruatie moet zien? Want ik zie niet meteen de overeenkomst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf nog even aan het zoeken geweest: Onder besnijdenis wordt ook verstaan voorplantingsingrepen. Zelf dacht ik dat hieronder eigenlijk alleen religieuze rituelen vielen. Na het zien van de foto is me de overeenkomst wel duidelijk. Echter op wikipedia wordt wel letterlijk van een gaatje gesproken en niet van een incisie tot de wortel. Waarschijnlijk gebeurde beide dan in verschillende aboriginal stammen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding