Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kunnen de gevolgen zijn van (iets te) ruige seks?

Hallo, vorige week heb ik seks gehad met mijn vriend, ik kwam er alleen achter dat ik daarna bloede. Ik heb dit nog nooit eerder gehad en ben ook niet gewisseld qua pil. Het was redelijk ruig (daar houden we beide af en toe van) dus ik schrok er niet heel erg van dat het een beetje bloedde. Ik heb er nu al 5 dagen last van en elke dag verlies ik wat helder bloed, niet veel maar toch. Ik begin het nu wel een beetje eng te vinden. Heeft iemand dit ook gehad en weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Natuurlijk is er de mogelijkheid, dat er tijdens de seks iets beschadigd is wat een beetje blijft bloeden. Wondjes aan slijmvlies (zoals in de vagina) genezen eigenlijk altijd na een paar dagen, daarom lijkt me dit niet zo waarschijnlijk.

Als je je pil een tijdje hebt doorgeslikt, dan is het veel waarschijnlijker dat je een doorbraakbloeding hebt. Door het gebruik van de pil blijft het slijmvlies in je baarmoeder groeien. Normaal komt dit los in je stopweek. Als je geen stopweek houdt dan komt het slijmvlies los op minder voorspelbare momenten. Voor elke vrouw is het moment waarop een doorbraakbloeding optreedt anders.

Je zou kunnen overwegen nu een stopweek te houden, je wordt dan normaal ongesteld (eigenlijk geen menstruatie maar een onttrekkingsbloeding). Als je daarna weer begint met de pil zou het bloeden gewoon moeten stoppen, vaak al eerder.
Als je dan weer door blijft slikken zal er op een gegeven moment weer een doorbraakbloeding optreden.
Als het bloeden niet stopt na de stopweek wordt het tijd voor doktersbezoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, dat lijkt me een prima oplossing. Sterke ermee, en niet te veel over piekeren.
de gevolgen van te ruige seks:
1. er zijn enkel wat wondjes in de vagina (niks ergs want die genezen vanzelf wel weer)
2.er kan iets beschadigd zijn maar ook dat zal genezen(natuurlijk moet je dan in de genees periode geen seks hebben).
3er is iets echt te beschadigd ( maar dan moet je wel erg ruige seks hebben gehad) en dan moet je gewoon even naar het ziekenhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding