Blijft een lesbische vrouw, die nooit contact heeft gehad met een man, medisch gezien altijd "virgo"?

Dat vraag ik me af.

Toegevoegd na 16 minuten:
NB: de arts vertelde mij, dat iemand virgo is, ook al heeft diegene al genoeg penetratie met vibrator's, tampons e.d,
gehad, of biologisch gezien geen virgo meer is door sport ofzo.
Zolang diegene geen penetratie met een reallife penis (zo zei ze het niet ;) ) heeft gehad, blijft die vrouw virgo.
Dat verbaasde mij en vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is een "virgo"?? nog nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een maagd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan meer maagd zoals in het sterren beeld bedoelt wordt.
Als we het over een maagd hebben zoals in deze vraag spreek je toch niet over virgo, maar gewoon over een maagd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Virgo intacta is een medische term nelly3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Virgin ken ik wel, maar van Virgo heb ik echt nog nooit gehoord( dialect misschien ?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijnboompitje: zou je eens aan die arts willen vragen hoe ze het verschil denkt te kunnen zien tussen iemand die gepenetreerd is door een echte penis of door een vibrator of iets dergelijks?
Want ik vermoed dat ze dan meer op een soort psychologische maagdelijkheid duidt, en dan zou ik denken: een vrouw die seks heeft gehad met een vrouw is ook geen maagd mer in dit opzicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om mij hoor, ik ben niet lesbisch. Ik vroeg het alleen aan de arts, omdat ze dat me vertelde wat er precies onder ontmaagding valt (volgens haar dan), omdat ik het gek vond. Die vraag van ontmaagding vroeg ik weer voor mijn dochter ;)

Antwoorden (6)

Als het maagdenvlies niet meer intact is dan is de vrouw ontmaagd. Dat kan ook op andere manieren dan door penetratie door een man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet.
Als je hier puur doelt op het inscheuren van het maagdenvlies tenminste, want dat kan ook gebeuren bij sommige sporten, paardrijden bijvoorbeeld, of door medisch onderzoek, of soms door tampongebruik.
Sommige vrouwen worden geboren zonder maagdenvlies.
Sommige vrouwen houden ondanks penetratie door een man toch een maagdenvlies over (het is maar een randje weefsel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je 'medisch gezien' aan je vraag toevoegde. Dus ik sluit me aan bij bovenstaande antwoorden.
Emotioneel zal een lesbische vrouw zich denk ik altijd 'niet ontmaagd door een man' blijven voelen. Maar ze voelen zich denk ik wel ontmaagd door een vrouw.
Leuke vraag overigens.

Toegevoegd na 9 minuten:
@je toevoeging: Wellicht is dit in de medische wereld een afspraak, omdat in sommige geloven de maagdelijkheid zeer belangrijk is. Waardoor een verbroken maagdelijkheid door sport of tampons een vrouw kan worden aangerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk twee 'soorten' ontmaagding.

Seksuele ontmaagding en niet seksuele ontmaagding.

Ik vind het raar om te zeggen dat je nog maagd bent, terwijl je seksueel actief bent, alleen omdat je nog niet bent gepenitreerd.

Ontmaagding is veel meer een geestelijke dan lichamelijke verandering lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je vraagt of het 'medisch gezien' zo is, is het antwoord helder: nee.

Medisch gezien maakt het juist niet uit of het randje maagdenvlies (het is natuurlijk geen afsluitend vlies) scheurt of opgerekt wordt door een penis, een paar vingers, een dildo, een tampon of door paardrijden.

Medisch en biologisch is in dit opzicht trouwens hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar, dan zal die arts (gynaecoloog) het dus fout hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die heeft het fout, of die heeft zich ongelukkig uitgedrukt.
Ja, een vrouw,waarvan het maagdenvlies nog intact is, wordt een virgo intacta genoemd. Dat roet wel de vraag op hoe een vrouw zonder of met ingescheurd maagdenvlies dan wordt genoemd, terwijl ze nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad.