ik heb onveilige seks gehad, wat nu?

ik had een paar dagen geleden seks gehad met mijn vriend, wel een condoom gebruikt, maar na de seks bleek het condoom gescheurd te zijn, ben ik nu zwanger en moet ik misschien getest worden? ik ben nog maar 16 jaar...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (9)

Ik zou voor zekerheid ff testje doen, you never know
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan zwangerschaps tester kopen en/of aan de pil gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje laat voor de pil he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja te laat voor de pil nu
Wacht eerst maar eens af, of je weer op de juiste tijd ongesteld wordt, dan is er verder niets aan de hand. Blijft de menstruatie uit, dan kan je alsnog een zwangerschapstest doen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Wat een bangmakerij hier zeg, gemiddeld heeft een vrouw die zwanger wil worden 104 keer seks. De kans dat de vragenstelster geen zwanger is dus zeer groot. En al dat gepraat over SOA's...het is haar vriend, voordat je wanhopig naar de huisarts gaat kun je ook gewoon met je vriend praten hierover.
allereerst, ken je het seksuele verleden van je vriend? Is hij absoluut zeker weten maagd, ok, dan iig geen soa's. Zo niet, ga naar de huisarts en laat je checken op soa's , bijv. chlamydia geeft zeer weinig symptomen maar kan wel leiden tot bijv. onvruchtbaarheid, en hij hoeft ook niet persé te weten of hij iets bij zich draagt. Dus doen.

Als je deze week bij de huisarts bent zou ik meteen de pil vragen, voor een volgende keer, ben je dan niet alleen afhankelijk van het condoom.

Als je meteen nadat het condoom gescheurt was naar de huisarts was gegaan, had je voor éénmalig een morning-after pil kunnen krijgen. Een flinke stoot hormomen die een eventueel vruchtje in zeer vroege fase dood, maar daar ben je nu te laat voor. Betreft zwangerschap is het dus afwachten nu. Je kan een test doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden, eerder is een test nog niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onterechte min van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik kon kreeg je van mij ook een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Het soa verhaal is onvolledig, soa's zijn op meerdere manieren te verkrijgen, hoewel de kans daarop klein is. (ouders, bloed, tatoeages)
Ook is het beter om hem te laten testen (of samen) want dan heb je geen last van de wachttijd, voor sommige soa's duurt het een tijdje voordat je ze kan aantonen met een test.
Dit hoeft trouwens niet perse bij de huisarts, het kan ook bij o.a. de GGD, daar is het zelfs gratis en eventueel anoniem.
http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/adressen_voor_testen -Naast dat de morning after pil binnen 72 uur werkt zijn er meer opties. (tot 5 dagen) -Je zegt wel heel gemakkelijk: "ga maar aan de pil". Hoewel voor veel mensen de pil een goeie optie is, geldt dat niet voor iedereen. Zeker de moeite voor haar om zich er eerst in te verdiepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-soa's zijn op meerdere manieren te verkrijgen, maar ze heeft het niet over een tatoeage zetten toch?
- er zijn inderdaad tot 5 dagen opties, je hebt daar absoluut gelijk in, ik was daar onvolledig in, maar des te meer reden om gauw naar de huisarts te gaan.
En van die pil, dat bedoel ik niet als een snoepje, en hoort ze zich in te verdiepen, dus als ze toch bij de huisarts is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het soa punt was om aan te geven dat een maagdelijk vriendje wel een soa kan hebben.
Wel een zeer kleine kans bij "normaal" gedrag, als "iig" er niet gestaan had had ik niks gezegd. De rest was voor de volledigheid.
Nu nog n arts bellen,je kunt tot 72 uur erna de morning afther pil nog halen!!! En morgen je op soa's laten testen.!!! Go girl,je wil toch niet je toekomst verknallen of wel soms ????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want ik een kind is het ergste wat je kan overkomen en liever dat kind doden dan dat je zelf mischien wel zorgen of kosten hebt. Jij bent het schoolvoorbeeld van een Postmoderne Individualist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+van mij!
Dat is inderdaad het verstandigst!
Een kind krijgen op je 16e is niet echt een goed idee.
Je kunt wel flink beroerd worden van de morning after pil(ik spreek uit ervaring)
Maar dat is beter dan je toekomst verpesten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CuriousOne iets dat nog niet is kun je niet doden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het er niet is, wat is het probleem dan? O wacht, het is er dus wel alleen is het baby'tje nog niet volgroeid. Of bepaal jij wat leven is en wat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CuriousOne
Een bevrucht eitje is geen baby.
En op jou ongenuanceerde mening zit niemand hier te wachten.En dat geld ook voor een ongewenste zwangerschap.(ja, dat geld ook voor mij)
Ik ga binnenkort in Leiden aan een studie beginnen en als ik klaar ben( en dat duurt nog wel even) en een goede stabiele levensomstandigheid en financiële zekerheid te bieden hebt dan misschien ooit een kind.Daar moet je niet lichtvaardig over denken en beslissen en helemaal niet over oordelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste curious one, een kind krijgen is toevallig voor mij het mooiste wat me ooit is overkomen.
Of iemand een morning-afterpil neemt (wel een stuk beter dan een abortus die ik nooit gehad heb maar die pil wel) of een abortus binnen normale termijn laat doen is volledig aan die persoon zelf. Ik zou graag willen dat niemand zich daarmee bemoeide het is moeilijk genoeg.
Als je na de tijd in mijn stad, ik ben leidsche, ooit een kindje krijgt... denk dat terug aan mijn woorden.
Suc6 met je studie!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoordt + CuriousOne:
respect voor jou mening - maar probeer ook respect te hebben van de mening van een ander - al snap ik dat dit voor jou een heel gevoelig onderwerp is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik ben wat hard maar dit ''Go girl,je wil toch niet je toekomst verknallen of wel soms ????'' schoot me gewoon even in het verkeerde keelgat. Alsof een kind je toekomt verknald en je alleen aan jezelf moet denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die spijt hebben dat ze niet naar n arts zijn gegaan,en als je go girl vertaald staat er nx meer en nx minder dan ga meid! (naar n arts dus) maar de beslissing ligt bij jou! Succes wat je ook doet! Groetjes!
Voor een morningafterpil ben je misschien nog net op tijd. Binnen 72 uur, dus als het op zaterdagavond gebeurt is, is dinsdag de laatste dag waarop je hem in kan nemen.

Ben je net te laat, dan is er ook nog de morning after spiraal, daarvoor heb je 5 dagen de tijd. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over gescheurd condoom: Ik zou wel even aan je vriend vragen wat voor verleden hij heeft als het om soa's gaat. En mocht je je er fijner bij voelen een soa test laten doen bij de huisarts.
Over zwangerschap: Ik heb geen idee of je de pil slikt? Zo ja en je neemt die elke dag netjes in dan is de kans op een zwangerschap heel erg klein en zou ik daar maar niet van uit gaan. Mocht je geen pil slikken dan is er nog geen ramp. Zwanger raken gebeurd in de meeste gevallen niet na 1x!
Wacht dus eerst even je ongesteldheid af. Mocht deze laat zijn of anders voor jou gevoel kan je een test halen en doen. Mocht je je daarna nog onzeker voelen kan je via de huisarts vragen of hij bloed wil afnemen zodat ze via je bloed kunnen bekijken of er echt geen zwangerschap is. Maar alsnog: Maak je niet al te druk, door het stressen van "misschien ben ik wel zwanger" kan je menstruatie ook uitblijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij al niet weet of je zwanger bent, hoe moeten wij het dan weten?

belletje naar de dokter lijkt me het verstandigst, wij waren en niet bij namelijk.
16 is oud genoeg om hiervoor verantwoording te dragen en morgen gelijk even je huisarts te bellen met de vraag wat je het beste kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst wil ik je een pluim geven voor het gebruik van een condoom!!! heel goed!

wat ik zelf zou doen, is idd een afspraak maken met je huisarts, deze heeft een zwijgplicht! je kunt heel simpel een soa test doen met urine, en bloedafname. je dokter zal je cker helpen als je dit voor je ouders verborgen wilt houden. een zwangerschapstest kan ook via hetzelfde bloed wat geprikt wordt! dan heb je binnen twee weken ckerheid! laat na 6 weken je bloed weer prikken ivm HIV (incubatietijd)

ga aan de pil of een ander anticonceptiemiddel om een zwangerschap te voorkomen. misschien ben je volwassen genoeg om seksueel actief te zijn, maar zorg dragen voor een kindje is wel een hele grote verantwoording! je hebt nog een heel leven voor je, waarin je nog van alles zal ontdekken, ook op seksueel gebied en daar moet je onbezorgd van kunnen genieten.

Toegevoegd na 2 minuten:
er zijn trouwens soa's die lang sluimeren, waar je vriend nooit iets van zal merken en jij pas als het veel te laat is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een soa-test via de huisarts krijg je echter wel een rekening, die waarschijnlijk bij haar ouders terecht komt..
In een ideale thuissituatie is dat geen probleem, maar dat weten we niet.
Via o.a. de GGD kan het gratis en eventueel anoniem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vraagsteller:
Voor het huisarts bezoek komt geen rekening, dus daar zeker wel naar toe gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja dat klopt! maar de urine test en bloedafname is in de meeste gevallen wel gedekt..ik weet dus niet hoe dat op een factuur komt te staan.. misschien kan je huisarts je verder helpen!