Met wat poets je de tanden van een nijlpaard?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
... een bezem...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met nijlpaardtandpasta natuurlijk

Antwoorden (2)

Gewoon met tandpasta, tanden van mensen en dieren verschillen qua samenstelling niet zo veel. Zag zaterdag nog een dolfijn waarvan de tanden werden gepoetst met normale tandpasta!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Tandpasta voor mensen is giftig voor honden!
http://www.puppyplaats.nl/giftigvoorhondenpagina/86/Tandpasta%20voor%20menselijk%20gebruik-giftig-voor-honden.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd! Dit mag je niet zomaar aannemen hoor! Het fluor dat er in zit is namelijk giftig, voor het poetsen van de tanden van een hond moet je speciale tandpasta gebruiken. En er zeker wel verschillen, tussen het gebit van een mens en een dier, vooral als je kijkt naar de verschillende diersoorten. Zou niet best zijn als jij een nijlpaard gebit zou hebben..
Dit wordt met een tuinbezem of een speciaal ontworpen borstel gedaan.
Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van tandpasta; nijlpaarden eten immers weinig suikerrijk voedsel en in het wild poetsen zij hun tanden niet.
Nijlpaarden krijgen in dierentuinen groente en af en toe fruit voorgeschoteld.

Het wordt ook wel gedaan in het bijzijn van schoolklassen om het poetsen van je tanden te promoten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voornaamste is dat er een lange steel aanzit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@JoanDArc
Dat is zeer zeker raadzaam. De tanden mogen dan die van een herbivoor zijn, je wil je armen daar niet tussen zien verdwijnen. ;)