hoe lang blijft een straal plas aan elkaar ?

Als je plast komt er een straal, tot welke lengte blijft dit aan elkaar in meters.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Heeft met druk en zwaartekracht te maken. Je kan dit perfect nabootsen met een tuinslang.
Als een gesloten waterkraan zou lekken, valt het water per druppel uit de slang, ongeacht of ze naar boven of beneden is gericht. Zet de kraan open, je krijgt een straal navenant de druk, doch in een boog door de zwaartekracht. Is de straal naar beneden gericht en je sluit de kraan onmiddellijk, blijft de straal, een straal totdat ze de grond heeft bereikt. Hou de slang horizontaal zal de straal niet aan elkaar blijven bij het wegvallen van de druk, en ten slotte in delen (zwaartekracht) naar beneden vallen.