Wat zou het eigenlijke gewicht zijn van iemand zonder been?

Voor een bepaalde medische vergelijking moeten we het totaalgewicht van iemand weten. Helaas mist hij een been. Kunnen we zijn huidig gewicht herleiden tot zijn gewicht met twee benen en hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien denk ik te simpel, maar wat dacht je er van om die persoon gewoon te wegen...?
ItisILeClerc
9 jaar geleden
idd te simpel
bamibal
9 jaar geleden
Je denkt inderdaad te simpel. Het gaat erom wat iemand met één been zou wegen als hij twee benen had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon het gewicht van een been erbij op tellen, toch...? http://www.stanmorelimbusers.co.uk/information-advice/how-much-does-your-leg-weigh

Het beste antwoord

Elk deel van het lichaam heeft een percentage gekregen in de onderstaande tabel.
Dit is natuurlijk dan wel bij 'gewone' mensen. Daarmee bedoel ik, niet te zware gewoon qua gewicht- mensen. (dit haalde ik uit een andere GV-vraag trouwens )

hoofd 7%
torso 43%
elke bovenarm 3.5%
elke onderarm 2.3%
elke hand .7%
elke dij 11.4%
elk onderbeen 5.3%
elke voet 1.8%

Kan je niet met rekenen aan de slag gaan.
Je kent zijn gewicht nu.
Dat zou dan 100 - ( wat er ontbreekt ) qua percentages.
Dan weet je dat hij vb 89 % heeft dat ... kg weegt.
Met de regel van 3 kan je dan 100 % maken en die wegen ... kg

Natuurlijk is dit bij benadering.
Maar wel het meest practische.

Als je per toeval een vat water hebt kan je misschien zijn ene been onderdompelen en zien hoeveel water er weggaan.
Een echt eureka moment. Aantal liter water weg = ongeveer aantal kilo (aangezien mensen vooral uit water bestaan )
nounka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk, hier kan de vraagsteller (hopelijk) wat mee. +