Maakt het voor de gezondheid uit in welke verhouding en volgorde je voedsel eet?

Ik bedoel dus of bepaalde combinaties van voedsel een dusdanige invloed hebben op je lichaam dat je ze bijv. beter apart kunt eten of juist met een lagere dosering. Ik bedoel dus dat als je bijv. een peper eet samen met een glas alcoholische drank dat een combinatie is die een slechte reactie oplevert voor je lichaam terwijl ze apart genomen niet slecht of in ieder geval minder slecht voor je zijn.

erotisi
9 jaar geleden
in: Biologie
Ritsuka
9 jaar geleden
Als je echt een intolerantie hebt zijn bepaalde dingen niet goed, maar voor de rest zou ik mij er niet zo druk om maken.
Sommige mensen hebben last van bepaalde combi's

Het beste antwoord

De reguliere geneeskunde beveelt de schijf van 5 aan. De combinaties binnen de richtlijnen worden aanbevolen om elke maaltijd " gezond" te maken.

Er zijn alternatieve stromingen die ( ieder op zijn eigen manier ) vinden dat de volgorde of de combinatievan voedingsmiddelen essentieel is.
Zo was dr. Montignac ervan overtuigd dat je alles kon eten in de juiste combinatie.
Dr Addison had het idee dat vetten en koolhydraten samen erg schadelijk waren.

Andere alternatieven vinden dat je niet moet drinken en eten tegelijk. Er moet tussen drinken en eten 1,5 uur tijdverschil zitten.
Een veelbesproken " foute combinatie " zou zijn fruit en zuivel.
Voedsel verhitten zou oorzaak van kanker zijn.
Suiker zou het grootste gif ter wereld zijn.
Een mens zou niet geschapen zijn om koemelk te drinken.
We blijven alleen gezond als de zuurgraad in voedsel goed is.
Voedsel moet evenwichtig zijn in Jin en Yang, anders ontstaan er ziekten.

Kortom, je kunt het niet zo gek bedenken of iemand heeft daar wel het idee over dat het schadelijk is.
Wanneer je verstandig en afwisselend eet en nergens last van hebt, zou ik me om de combinaties niet erg druk maken.
Erna55