Nul decibel en lager. En de pijngrens ligt op 140 decibel. Wat nog meer decibellen veroorzaakt zal gehoorschade opleveren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vermoedelijk bedoel je niet decibel maar Herz = trillingsfrequentie. Voor mensen hoorbare trillingsfrequenties liggen tussen de 20 en 20.000 Hz. Een mens kan dus geen trillingsfrequenties horen die lager dan 20 Hz en hoger dan 20.000 Hz zijn.

Toegevoegd na 27 minuten:
Herz moet Hertz zijn.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook minder dB zal bij lange duur gehoorschade aanrichten.
http://www.folterpop.be/GEZONDHEIDSSCHADE/gezondheidsschade_bijlagen/klein_mediaplanet_DECIBELS_EN_DUUR_BEPALEN_%20GEHOORSCHADE_klein.jpg
Verder prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt ook aan de leeftijd. Sommigen mensen kunnen nog een geluid horen van 17 Hertz of 21000 Hertz. Maar als je naar de gemiddelde kijkt klopt je antwoord dus een +.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar, de gehoordrempel bij mensen met een zeer goed gehoor ligt bij -10 dB
Vanaf wanneer je het niet meer kan horen hangt af van de frequentie.
Bij 100 Hz bedraagt de gehoordrempel ongeveer 28 dB, bij 10 Hz zelfs ongeveer 95 dB.
Rond een frequentie van 4000 Hz hoort de mens het beste. De gehoordrempel bedraagt daar ongeveer -5 dB.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je de gehoordrempel in een diagram zien: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Gehoordrempel.png
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het beste antwoord, want de gehoordrempel is inderdaad vooral afhankelijk van de frequentie.
Wie ooit een gehoortest heeft ondergaan weet dat ook heel goed.
Plus!