Wat gebeurt er EXACT in de anafase nadat het centromeer verbroken is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Thecis
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anafase Hier staat het duidelijk beschreven. Kan het overtypen, maar je kan het ook gewoon klikken.

Antwoorden (1)

(mitose): In de metafase gaan de chromosomen in een evenaarsvlak gaan liggen (dit wil zeggen dat alle chromosomen op een rij liggen). de anafase is de fase dat de draden trekken aan de chromosomen zodat ze uiteen gaan. zo is zijn er 2 benen van de chromosoom in de ene cel en 2 benen in de tweede cel. dan later in de telofase wordt de ene cel, 2 cellen.
In de anafase 1 en anafase 2 van de meiose gebeurt juist hetzelfde. het enige verschil is dat daar een crossing over is gebeurd waardoor de beentjes van de chromosomen gewisseld zijn.