Ik denk dat mensen vooral groepsdieren zijn...

Van mezelf weet ik dat ik vooral een éénling ben, omdat ik van mening ben dat de meeste mensen mij toch niet begrijpen in mijn doen en laten. Laat staan dat ik daar vaak ook geen interesse in heb of/dat mensen mij nu wel of niet willen begrijpen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goh heel herkenbaar voor mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ge bent oppervlakkig, want zo denkt namelijk half Nederland erover.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en veroordelend en eenzaam daarmee...
we zijn schijnbaar eenlingen die in groepen gedwongen worden... En om niet in kaders of hokjes geplaatst te worden daar heb je lef voor nodig en heel veel intelligentie...
Ken jij overigens iemand die nergens bijhoort? En het vreemde is, dat als jij niemand achterna loopt na verloop van tijd mensen met bosjes achter jou aan gaan lopen...
Een mens is van nature alleen ---» al-een, dus: Een mens is van nature al één... ergo een één-ling...
Maar omdat angst bijna iedereen dwingt compromissen te sluiten met anderen, ontkomt er bijna niemand aan om al-één te blijven... Dus alles en iedereen zal jou dwingen om je bij de een of andere groep aan te sluiten, zo niet vele groepen. En hoe ouder je wordt, hoe groter de druk is je bij aan groep aan te sluiten...
Mensen zijn daarom stuk voor stuk individuele groepsdieren... Tot het niet meer zo is, bij die enkelingen die stoppen met welke identiteit dan ook, dan gebeurt er iets opmerkelijks, zij zijn werkelijk één, en die behoren tot geen enkele groep. Je kent ze toch wel: Gautama Buddha, Ramana Maharshi, Shri Nisargadatta, Jezus van Nazareth... Dit zijn werkelijk eenlingen, één-lingen... maar voordat je zo ver bent, moet je je dus bij een groep aansluiten voor persoonlijke bescherming...

Neem dit niet voor waarheid aan, aub, maar onderzoek of het klopt wat ik hier zeg...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We zijn groepsdieren, we overleven het beste in de groep. Maar we kunnen ook overleven in ons eentje. Dus beide kan. Tegenwoordig ligt het aan de persoon zelf. Maar vroeger zou ik toch wel zeggen groepsdieren. In de "mannen slachten wilde zwijnen en vrouwen maakten het eten klaar" tijdperk ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Groepsdieren. Als je de verhalen gelooft van vroeger, leefden de mensen altijd in groepen, zodat alle kwaliteiten van de verschillende mensen optimaal kunnen worden benut.
Maar in het moderne leven kan je ook als eenling goed leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen leven vooral in groepen. Stel je voor als jij geen vrienden hebt, voel je je alleen. Dus eigenlijk kun je niet zonder vrienden. Toch ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een van de absolute behoeften van de mens is het behoren (belonging) tot een groep. In de behoefte pyramide van Prof. Maslow (1929) is dat de stap na de basic needs zoals eten, drinken,slapen . Dus elke mens wil graag tot een bepaalde groep behoren, status of uit principe of uit dezelfde interesten. Mensen die uitsluitend alleen wonen worden eremieten genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, groepsdieren, kuddedieren, die elkaar nadoen en wezenloos volgen. Bijvoorbeeld: mode bepaalt de kleding (niet die van mij, maar wel van zéér veel anderen!) maar dat zijn de ideeën van anderen, die jou worden opgedrongen. Zangers of zo, die iedereen 'geweldig' moet vinden (André Hazes, met alle respect: aarrgh!!) Na-apers, meelopers: kijk maar eens op het strand in de zomer. Iedereen ligt bij iedereen, hutje bij mutje, maar honderd meter verder is het veel rustiger. Dus...?