Breekt een spin zijn 'pootjes' als hij van een hoogte van 5 Meter valt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
8.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nou het lijkt me niet, gooi een insect vanaf hoofd hoogte neer en het loopt net zo hard weg als daarvoor

Het beste antwoord

Hij breekt wel zijn rug als hij met een ragebol van het plafond wordt geveegd.
Een spin vangt zijn val op met zijn draden. Als die geen tijd heeft om die te spinnen dan kan de val hem noodlottig worden.

Vergelijk het met een paraglider. Wat die breekt als deze zonder valscherm springt. Dat is het afhankelijk van hoe zijn val gebroken wordt.
Een spin heeft ook geen lasso en bij zich zoals een bergbeklimmer.
De spinnetjes die zich door de wind laten vervoeren die hangen aan een koord of ze verplaatsen zich zoals Tarzan met lianen. Die spinrag gebruiken ze om zich weer op te hijsen.
Ik weet niet of er een maximum gewicht is voor de draagkracht van een parachute. (Ook een vraag.)

Variabelen die bepalen of en wat er gebroken wordt:
- Door wat wordt de val veroorzaakt. Hoeveel tijd heeft een spin om te reageren.
- Hoe zwaar en groot is de spin.
- Wat breekt de val.

De pootjes kunnen wel breken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Een spin kan door een een windvlaag opgetild worden. Zoals bijvoorbeeld een tornado, maar dieren hebben een instinct en brengen zichzelf in veiligheid. Maar als een spin in een gebouw zit dat wordt vernietigd door storm. Dan is het ook niet voorspelbaar of deze overleefd en/of deze iets breekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, de spin is zo licht dat 'ie een hele lage eindsnelheid heeft. D.w.z. dat de lucht hem zodanig afremt dat 'ie nooit hard zal vallen.

Toegevoegd na 1 dag:
Doordat de spin zo licht is, is de lucht om hem heen NAAR VERHOUDING veel zwaarder en dikker. De lucht is voor een spin meer te vergelijken als wat water voor ons is. Door zijn pootjes uit te strekken kan hij aanzienlijk afremmen. Net als wij dat met onze armen en benen in water kunnen.

Wanneer wij een waterval afzwemmen dan kan de kracht van het water onze armen en benen breken evenals wanneer we door het water met een smak tegen de grond gegooid worden. Een spin die door een windvlaag gegrepen wordt loopt natuurlijk dezelfde soort risico's.

Waar een gewone val betrekkelijk onschuldig is, is een harde windvlaag natuurlijk levensgevaarlijk voor de spin. Dáár is dus wel verschil in.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ja, behalve als zijn diameter groter is dan 5 decameter. Als dit het geval is, zal de luchtwrijving de zwaartekracht opheffen, en kan het gebeuren dat de spin in het luchtledige blijft zweven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SpaceManSpiff, wil je dit eens uitleggen ? Hoe kan de luchtwrijving de zwaartekracht opheffen ???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben gigantische spinnen de levitatie al uitgevonden?
nounka
9 jaar geleden
Ik denk dat hij bedoelde dat de wrijving de val afremde waardoor de zwaartekracht minder hard lijkt te trekken. Niet dat die niet meer bestaat maar gewoon minder uitwerking heeft op kleine wezens.