hoe diep prikt een mug in de huid ?

Ik zou dat graag willen weten ivm een idee over muggensteek werend beddengoed

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Muggen zijn doorzetters! Alleen de vrouwtjes steken, dit ivm het leggen van de eitjes.
De enige goede mug is een dode mug. Helaas helpt een deken ook maar deels, muggen kruipen namelijk gewoon onder de deken als zij daar de ruimte voor vinden. De beste remedie is een fijn raster hor die ook goed sluit op de naden. Een goed sluitende klamboe tot op de grond hangend, Deet 50% of 30% voor kinderen en als je een zwembadje in de tuin hebt in de zomer, zorg dan voor een beetje chloor in het water.

Het beste antwoord

Het steekorgaan van een gewone steekmug is ongeveer half zo lang als het lichaam. De lichaamslengte van de gewone steekmug is 3-7 mm dus je beddengoed moet zeker 3,5 mm dik zijn voor een mug er niet meer doorheen kan prikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wedervraag: steekt een mug dwars door een laken heen, of vindt deze meestal een onbedekt stukje huid?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hij de kans krijgt steekt een mug de onbedekte huid maar in Finland moet je altijd uitkijken dat ze niet dwars door je sokken heen bijten. Met dunne lakens zullen ze dus ook wel raad weten.

Andere antwoorden (1)

Een mug prikt niet op diepte maar op prooi/vondst, dus tot deze een ader gevonden heeft : bloed kan drinken.

Dus je vraag zou moeten zijn: hoe diep liggen aders onder de huid bij de mens?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is bepaald geen antwoord op de vraag. Een reactie dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eerste zin is het antwoord. De tweede zin is mijn reactie op de vraagstelling