Wat kan er met deze plant aan de hand zijn?

Heeft iemand een idee wat er met deze plant aan de hand is?
De plant heeft voldoende water gekregen.
Ze is al wel door de bloeiperiode heen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Edit:
Er heeft een paar dagen terug ook een rups in gezeten die er wel
een groot aantal gaten in het blad heeft gegeten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De plant staat met zijn pot in een dichte overpot, een keer te veel water gegeven en het water kan niet meer weg, hierna gaan de wortels rotten en kan de plant geen water meer opnemen.
Door de overpot zie je dat niet.
Het blad wordt geel en de plant sterft af.
Haal de plant uit de pot en ruik aan de grond, ruikt het vies, dan is de plant verrot.

Mogelijkheid 2
laten verdrogen, dan gebeurt er het zelfde als laten verrotten.

Mogelijkheid 3
Te veel mest gegeven, dan verbranden de bladeren en de wortels en gaat de plant dood.

Geef een plant NOOIT water als de grond nog vochtig is!!
De meeste planten gaan door te veel water geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb je een plus gegeven. Je antwoord kan wel eens het juiste zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het water kan wel aan de onderkant v/d pot wel wegkomen.
De grond is ook niet echt vochtig.
Ik dacht misschien hoort ze wel dood te gaan na de bloeiperiode?
Het zou in dat geval wel jammer zijn, want ze is niet zo lang terug pas gekocht.
Bedank voor je vele tips in iedergeval.

Andere antwoorden (2)

Heeft de plant wel genoeg zonlicht? Staat de plant op een (te) warme plek? Misschien heb je de plant ook wel te veel water gegeven. Misschien heeft de plant een voedselgebrek (te weinig stikstof)

Misschien heb je hier wat aan: http://www.groen.net/Article.aspx?id=12756
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"In de herfst verkleurt het blad geel en sterven de planten af. Geef duidelijk minder water nu. Zet de planten op een plekje bij 10-12 ° C"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plekje van 10 12 graden, midden in de zomer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me blijkbaar ook wat vroeg. Je moet al een kelder hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is ook nog geen herfst.
Even oppassen he, met overnemen van tekst.
:-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, ik ben in de fout gegaan, niet goed opgelet. Ach, mensen die nooit fouten maken wil ik liefst niet in mijn buurt. ;-)