waarom vindt je in cadzand haaientanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat je voorrang moet verlenen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet grappig:(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind jij.

Antwoorden (2)

Dat komt doordat de getijdestromingen hevig zijn bij de monding van de Westerschelde.
Er wordt door de stromingen veel materiaal omgewoeld daar, waardoor er veel tanden vrijkomen die dan langs de kust van Zeeuws Vlaanderen aanspoelen, niet alleen bij Cadzand, maar ook bij Nieuwvliet en aan het Zwin kun je ze vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bodem van de zee, is altijd in beweging.
Zal dus altijd maar weer veranderen
Soms komt er zand bij, soms gaat er zand van af.
Een hele enkele keer, komt er zo een laag zand met fossielen vrij te liggen, die door de golfslag, stroming, alles daarin loswoelt, waarna het kan aanspoelen.
Ook dan weer bepalen golfslag en stroming de plaats waar het, het meeste aan kan spoelen.
Toevallig is dat bij Catzand