Muggen en "roof" insecten zien heel anders dan wij mensen namelijk in infrarood en ultra violet. Omdat zowel zwart als wit dit manipuleren zorgen de witte en zwarte strepen voor een manipulatie dit lichtspectrum. Daarnaast is hun reukvermogen een grote factor bij het bepalen van hun "slachtoffers". Het bloed van hippische dieren (paard achtigen) bevatten veel mineralen en zouten in vergelijking met bijvoorbeeld fruit en vlees eters. Ook is de bacterie huishouding bij paarden anders en heeft de huid (dermis) van paarden en zebra's een redelijk vettige afschijding.

Het is dus een knipperend disco buffet met teveel zout en vet daar houden deze cholestrol bewuste beestjes niet zo van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een zebra heeft "minder" last van muggen. dit door de zwart wit gestreepte vacht.